Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 14 maj 2009

Jobbig dag i mitt hundliv

Av Sigge Svamphund - 14 maj 2009 17:51

Blev en mycket upptagen och jobbig dag i mitt liv.

I morse så packade matte ihop en massa saker som skulle med.

Sen åkte hon och jag och mötte de andra som skulle med.

Idag fick jag åka bil förbi Bäverbäcken och alla andra intressanta ställen där jag brukar gå.

Till slut så behagade bilarna att stanna och jag kunde visa vägen till skärmskyddet.

Sånt här tycker människorna är viktigt.

Börja med att fika.

Jag ägnade mej åt att förevisa en massa pinnar som jag ansåg att de skulle kasta i sjön åt mej.

Här tränar jag Calle som är underhållsansvarig på Sörmlandsleden i att kasta pinne i vattnet åt mej.

Han var mycket läraktig så han är absolut min nya bästa kompis.

Tog ett antal trevliga simturer i sjön.

Är ju viktigt att visa att sjön är badvänlig.

Ännu badvänligare blev den sen den här gamla mattan drog upp.

Den hade de där vandalerna kastat i.

Efter att allt gjorts i ordning vid skärmskyddet så skulle människorna fixa stolpar där kyrkan förstört skogen.

Jag föredrog att visa en massa små pinnar som jag tyckte var intressanta.

Olle fattade precis vad jag var ute efter.

Nu sitter det markeringsstolpar så inga hundar eller människor behöver gå vilse.

På väg från skärmskyddet så försökte jag faktiskt visa framtassarna som fyrbent etappledare.

Släpade på en del felplacerade pinnar.

När allt detta var avklarat så var det dags att åka bil igen.

Nu skulle jag till Sagostigen eftersom det skulle göras saker på leden där också.

Började med en välbehövlig fikapaus.

Hade som vanligt tur och serverades egna mackor.

Mycket välbehövligt eftersom jag jobbat hårt och mer arbete väntade.

Här tänker jag visa vägen.

Det som ska bli spänger ska bäras ut i skogen sen ska de läggas så att människor inte blir blöta om sina tassar.

Här håller Olle och Calle på med spänger och jag inspekterar att allt går rätt till.

Försökte lägga en och annan kotte under spängerna också.

Tänkte att de skulle vara bra som extra stöd.

Här lagas spänger och jag kollar så att människorna gör rätt.

Begriper inte varför de ska envisas med att ha spänger där. Det är alldeles ypperliga spagropar där när det är vått.

Tycker att människor kunde göra lite inpackningar istället.

När allt var klart där också så trodde jag att jag skulle åka hem.

Men det var då det blev riktigt konstigt.

I stället för att köra hem så åkte matte till min närmaste sjö.

Har aldrig åkt bil dit, brukar alltid gå den lilla biten.

Nu var jag helt plötsligt vid ett hus och gick ner till sjön.

Titta!!!!!!!

Jag hamnade i en roddbåt och ut på sjön.

Hm, båt brukar jag bara åka till mina bästa kompisar mattes föräldrars ö.

Fattade ingenting.

Detta hade vi på släp.

Det är en del till en brygga som några idioter sågat loss så den drivit långt bort.

Matte satt och höll i repet hela vägen medan Janne från s-leden rodde.

Jobbigt var det visst för människorna eftersom det var motvind och bryggdelen höll på att gå på grund.

Äntligen är bryggan där den ska vara.

Olle och Calle satte fast den i ett träd i väntan på att den ska sättas fast i den högra bryggdelen igen.

Jag fick åka båt tillbaka över hela sjön igen.

Här är jag på väg tillbaka och är så trött att jag faktiskt somnade i båten en stund.

Nu är jag väldigt trött och tänker sova resten av kvällen.

Blir kanske dåligt med besök hos er andra ikväll för mattes onda händer är ännu ondare efter bryggbogseringen.

Hörde nåt om dejt med leonbergerbrudarna imorgon.

Fast nu säjer matte att den där långa promenaden som deras matte vill gå tänker min matte ringa och ställa in.

Så ska det bli dejt så blir det en kortare sväng.

Får väl se om det blir nån alls.

 
 
Katta & Doriz

Katta & Doriz

14 maj 2009 18:40

Tur att du finns som kan visa hur allt ska gå till!
Matte suckade nåt om att den där pinnkastaren kunde få sätta upp stolpar i vår trädgård. Eller nåt. Tyckte allt att hon dregglade lite....

http://www.kattarina.se

 
Åsa

Åsa

14 maj 2009 19:50

*smyger in och vinkar* Åh, vad roligt att vara här igen! Ska bara kika runt lite hos alla nu så ska jag presentera vem som hållit mig "upptagen" ett tag ;)
Kramis

http://ettlitetkatteri.bloggagratis.se

 
Ingela

Ingela

14 maj 2009 20:33

Oj vilken slitsam dag du har haft. Men va fint att du, din matte och dom andra ordnar så att Sörmlandsleden hålls fin! Så att många kan komma ut och njuta av den vackra naturen! Natti natti

http://www.siriochjag.blogspot.com

 
tindra&buddah

tindra&buddah

14 maj 2009 20:58

Ojj vad du jobbar grabben, mysigt att få ta en tupplur i båten*L*

Sov så gott nu, nattinatti

http://tindraochbuddah.bloggagratis.se

 
Valle Vagabond och hans matte

Valle Vagabond och hans matte

14 maj 2009 21:31

Ni verkar ha haft jobbigt både din matte och du. Duktiga var ni som vanligt. Hoppas att en god nattsömn kurerar. God natt!

http://vallevagabond.bloggagratis.se

 
Stella

Stella

14 maj 2009 22:31

Det var då inget dåligt arbetspass du gjort, hoppas att du får betalt i grisöron!!

Sen hoppas vi oxå att din matte mår bättre snart!

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

14 maj 2009 22:38

Men vilken jobbedag ni har haft du och matte. Förstår att ni är alldeles slut och behöver sova. Ge matte massor av kryapåsej pussar
pussar

http://lagottoflickorna

 
Acke och Primo

Acke och Primo

14 maj 2009 22:47

WOW vilken duktig "jobbare" du är:) Klart att du lärde "gubbarna" hur man kastar pinnar åt en tjusig och duktig hund som dig!Roddbåt har vi aldrig provat...matte har tjatat på husse att vi ska ut på en sådan men husse tycker att ro är ju inget skoj! Matte älskade att ro som barn men nu tror hon inte att hon orkar....Vi kanske kan ro...vi brukar ju ro iland det mesta;)
Sov sött ( ja det gör du förmodligen redan)

http://lagottokrullisarna.bloggagratis.se

 
Sacco

Sacco

14 maj 2009 23:15

Det måste ha varit en rejäl tur om den fick dig att somna!
Såg att din matte också haft problem med att inläggen försvinner. Det har det gjort för min matte också de senaste 5? blogginläggen. Vansinnigt irriterande! För matte brukar det hända när hon ska lägga till en bild.. har börjat spara efter varje bild.. saknar en funktion där man kan vänta med att lägga ut inlägget tills det är färdigbloggat..

http://www.bjorkmannarna.se

 
Ingen bild

Elfie

14 maj 2009 23:37

Vill bara tala om att du ligger i topp på min lista när det gäller åtråvärda hundhjältar. Du är så duktig och har en bra fason på din matte också. SIGGE FOREVER!!!!

 
Torsten

Torsten

15 maj 2009 07:16

Måste få säga, Sigge, att du är nog min idol!
En ypperlig förebild för en "liten" slyngel som jag....
Ni har jobbat bra i skogen, tror jag det, att matte har fått ont ihänderna av att hålla emot en hel brygga efter en roddbåt!
ha det bäst idag!

http://www.prinstorsten.bloggagratis.se

 
Ville

Ville

15 maj 2009 07:55

Oj oj oj vad du har legat i och arbetet. Fattar väl att du blir trött;)
Matten måste ju åxå vara helt slut efter en sån dag?
Hoppas nu du får träffa brudarna och ta det lite lugnt och vila upp dina muskler en dag..
Ha det bra kompis!!

http://marno.bloggagratis.se

 
Marie

Marie

15 maj 2009 09:06

Så himla duktiga ni har varit! Fast egentligen är det skam och skandal att folk kan vara så oaktsamma och bete sig på det sättet med saker som finns för att göra det trevligt... Usch jag blir så arg!!!

Hoppas du får en trvlig fredag!

http://hundblogga.blogspot.com

 
Timse

Timse

15 maj 2009 09:07

Oj vad du jobbar och sliter, såg riktigt mysigt ut att åka båt, det skulle jag vilja prova.

http://timsevimse.blogg.se

 
Ingela, Siri och Zelda

Ingela, Siri och Zelda

15 maj 2009 10:47

Kul att du vill visa oss delar av Sörmlandsleden i sommar, vi längtar:)

http://www.siriochjag.blogspot.com

 
Ingen bild

malte o snoki

15 maj 2009 18:13

gu vilken mysig dag du haft sigge!!! vilken tur att ni finns o håller fint där på sörmlandsleden!
slafspussar

 
Marianne

Marianne

15 maj 2009 23:06

Vilken tur att gubbarna hade dig till hjälp, annars hade de nog inte hunnit med så mycket under dagen. Fikapauser är viktiga, viktigaste på hela dagen.
ha det gott

http://www.ekoxenskennel.se

 
Ludde

Ludde

16 maj 2009 00:11

Utan dig skulle det inte vara någon led. Tvåbeningar blir lätt sjuka om dom blir våta om fötterna. Tråkigt att en del bara vill förstöra, men bra att du fixar i ordning allting. Kram

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards