Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 21 december 2015

Av Sigge Svamphund - 21 december 2015 17:52

Bra, blev skjutsad till skogen idag.

 

Bäverbäcksskogen var evigheter sen jag besökte.

Sist missade jag dessutom allt trevligt wftersom jag åkte bil långt in i skogen för jobb på 

Sörmlandsleden.

 

Hade tassarna fulla med att kolla överallt så det var som det skulle.

Mina bästa granar var alldeles orörda.

Bra eftersom jag behövde utnyttja en.

 

Den här granen är min favorit.

Under den döljer sej ett spa med utsökt doftande vatten.

Blev perfekta inpackningar i pälsen.

 

Kan du möjligen förklara varför det är torrt här?

Borde finnas en massa vatten med det är borta.

Matte hade ingen förklaring och påstod att eftersom jag hade hundratals spa att välja på så behövde jag 

inte gnälla.

 

Men nu ska jag gå och jobba.

Med tur så hittar jag en del där bakom kröken.

 

Jag letade och letade fullkomligt framgångslöst.

Finkammade ett stort område.

Till slut så markerade jag första bästa.

 

Men en gammal fullkomligt obestämbar svamp ger inget beröm.

Egentligen så kollade jag om Bombmurklorna hade vaknat här men det hade de inte-

 

Kollade av Bäverbäcken.

Hade planerat att simma men matte påstod att jag inte alls skulle i vattnet för det var för strömt.

Dumheter jag är ju mästersimmare så jag hade klarat det.

 

Sur av det missade bäckbadet så bestämde jag att jag skulle gå här.

Då kan det bli väldigt bra.

 

Andra änden av Bäversjön.

Titta så fin den är helt utan onödig is den också.

Självklart passade jag på att ta ett dopp, ingen vet hur länge badsäsongen tänker vara.

 

Drog runt i skogen och kollade om det fanns nåt att jobba med.

Gjorde det inte hittade bara några ruttna Trattkantareller.

 

Hoppsan!

Jag var visst bevakad av en som stod och smög bakom ett träd.

 

Nä jag tänker inte alls komma.

Jag vill fortsätta, t ex gå och rulla med min privata tunna och andra viktiga saker.

Men så sa matte nåt.

 

Men snabba på då.

Helt plötsligt har jag väldigt bråttom till bilen.

 

Så klart jag fick bråttom när hon sa att det var hit till Grisöronaffären jag skulle.

Kollade av en massa dofter, hade minsann varit andra hundar och handlat där.

Tänk om de köpt allt?

 

Det är service i min bästa Grisöronaffär.

Välfyllda hyllor så det är bara att välja och vraka.

Valde ut en del och kunde som vanligt ha köpt nästan hela affären.

 

Frångår inte rutinerna.

Jag ska käka en torkad korv i butiken.

Försökte inspektera påsen med inköp men fick inte.

Enligt matte skulle jag inte bry mej om den, antar att det finns julklapp till mej i den.

Åkte hem och slappade.

 

Eftermiddagsrunda och jag har gått in på Pryl 7:an för att umgås.

Skönt med nån som äntligen bryr sej om mej.

 

Jo jag tänkte att jag skulle ta en extra sväng.

Du vet jag är bra sugen på korv.

Fick inte alls ta den där planerade extra rundan för skitmatte.

Fast jag träffade i alla fall ett par människor jag känner som jag kunde umgås med en stund.

För övrigt har jag insett att påsen från Grisöronaffären är spårlöst försvunnen.

Har letat men hittar den inte.

Skitmatte har alltså gömt mina tillhörigheter.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards