Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 2 december 2015

Av Sigge Svamphund - 2 december 2015 18:01

Blev en mycket bra dag i mitt eländiga hundliv.

Matte bestämde sej för att skjutsa mej, idag har hon normal syn igen.

 

Trevligt här har jag inte varit sen i våras.

Då nosade jag upp mängder med Bombmurklor på alldeles nya lokaler.

 

Hade självklart massor att kolla efter min långa frånvaro.

 

Här var det minsann skog sist jag var här.

Nu ser det vidrigt ut och matte var orolig för mina arbetsplatser med Bombmurklor.

 

Hittade i alla fall en flaska och den tänkte jag använda som markeringsverktyg.

För jag var självklart övertygad om att jag skulle kunna jobba.

 

Så ordning och reda skogen är kvar och jag närmar mej mina arbetsplatser.

 

Nu ska jag gå och jobba.

Ha inte för höga förväntningar sa tråkmatte.

Har jag bestämt nåt så blir det så.

 

Vad var det jag sa?

Bombhunden arbetar och markeringsverktyget flaskan är redo.

 

Så klart det fanns små nyfödda Bombmurkelvalpar.

Hittade många dessutom.

 

Mera jobba.

Det är underbart med rejäla jobb.

 

Titta här, alldeles nyfödd Bombmurkelvalp-

Inte nog med det, jag har lyckats hitta ytterligare en ny arbetsplats med såna.

Matte räknade svampar och antecknade.

Tydligen viktigt att såna här fridlysta sällsynta rapporteras så skogen blir kvar.

 

Fortsatte längre in i skogen på ställen där jag aldriog varit.

Jo tänk det finns ett och annat ställe som jag aldrig besökt.

 

För övrigt så är det verkligen vår.

Jag nosade upp en Svart vårskål också.

Aldrig sett en sån vid denna tid på året förut.

 

De som jagar Vilda grisar i den skogen är i alla fall inte höjdrädda.

Matte fick svindel bara av att titta på detta.

 

Hårt arnetande svamphund behöver belöning.

Hittade en tunna och rullade massor.

Var väldigt länge sen jag ägnade mej åt den hobbyn.

 

Mera jobb,

Nu har jag hittat ytterligare ett nytt ställe med Bombmurkelvalpar-

Som ni ser fungerar fortfarande flaskan utmärkt som markeringsverktyg.

 

Som sagt även här var de alldeles nyfödda.

Men kändes mycket bra att kunna hitta dom nu.

 

En gammal djupfryst Rodnande fjällskivling hittade jag också.

Mycket bra skog detta.

 

Så där dagens sista jobb.

En av arbetsplatserna sen i våras.

Den som tittar noga ser en liten Bombmurkelvalp vid flaskans botten.

Känner mej mycket nöjd hittade 66 stycken idag.

Rekord för att vara december, vissa år kan enstaka visa sej men så många som idag var otroligt plus

de nya ställena.

När jag jobbade där i våras räknade matte till 212.

 

Funderade på hur jag skulle göra med min utmärkta flaska.

Ta med den eller gömma den.

Jag lär ju komma tillbaka och jobba där igen.

Slutade med att jag gömde den.

Hemma så fick jag ett välförtjänt grisöra för mitt jobb.

Slappade och gick på eftermiddagsrunda.

Besökte Prylaffären och där fick jag också ett grisöra, mycket gott.

Gick vidare till Pinnaffären och käkade skinka, precis vad jag behövde.

Hoppas på mer jobb i andra skogar i morgon.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards