Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 3 december 2015

Av Sigge Svamphund - 3 december 2015 18:04

Började dagen med att åka till Eskilstuna.

Matte skulle till den där giganten för att hämta den där kameran.

Fullt inställd på en massa strul så gick matte in medan jag passade bil.

Behövde inte alls passa bilen lång stund.

 

Titta här!!!

Det lönar att klaga och åberopa reklamationsrätt.

Gamla kameran blev skrot, men matte fick hämta en ny utan något som helst krångel.

Skönt när saker fungerar som de ska.

 

Jag behövde ju till skogen också.

Matte stannade ungefär halvvägs hem,.

Blä!

Här var det minsann fulvinter kvar.

 

Ännu mer fulvinter var det där jag tänkte gå.

Onödig is på vägen så den var snorhal.

 

Fast det fanns i alla fall spa till svamphund i behov av pälsvård.

Hittade flera trevliga små bäckar.

 

Sist jag var här så fyndade jag ett par stövlar.

Den jag använde då stod kvar precis där jag hade lämnat den.

 

Var lika bra at ta med den så jag i alla fall hade nåt att roa mej med.

 

Jaha här har det gått en okänd hund och använt en gran.

Fler än jag som begriper hur otroligt användbara de är.

 

Hamnade i fulvinterområde igen.

Var till och med onödig is på vattnet.

 

Inne i skogen var det bättre.

Utförde dagens enda jobb, hittade några döda Trattkantareller.

Sen var det dags att gå till bilen och åka hem.

Hemma så grejade matte med nya kameran och så skulle den provas.

 

Freja var inte överdrivet intresserad av att vara med på bild.

 

Idun satt egentligen och åt.

Matte är mest imponerad av att hon lyckades få en bild på henne där hon inte lipar.

 

Balder är inte som andra katter vilket syns här.

Något märkligt utseende, fast Freja ser alldeles normal ut i bakgrunden.

Gick ut för eftermiddagsrunda.

 

Hamnade faktiskt hos Siri.

Matte skulle lämna tillbaka ett par lånade solglasögon.

Jag kollade mest så inga andra hundar varit där.

 

Siri var hemma och godissugen.

Tyvärr var köket stängt eftersom hennes matte inte var hemma.

Ingen korv idag alltså.

Svältande så vandrade jag vidare.

 

In i Rosa elefantaffären där det fanns gott ghodis.

Gav mej precis den energi jag behövde.

Tog en sväng i Pinnaffären, fanns bara pinnar inget att äta.

 

Men titta här.

Jag är vid Prylaffären.

Mycket bra affär, det serverades nämligen smarrigt grisöra idag också-

 

Nu ska jag hem och avnjuta mitt grisöra.

Bråttom har jag.

Smakade utsökt kan jag meddela.

Matte hölla bara på med en massa tråk.

Tyvärr så har jag förstått vad allt det där tråket innebär.

Blir en TRÅÅÅÅÅKHELG för mej.



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards