Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 15 december 2015

Av Sigge Svamphund - 15 december 2015 18:31

I dag äntligen så blev jag skjutsad till en ordentlig skog,

Verkligen på tiden var ju många år sen sist.

 

Döda älgenskogen där har jag inte varit på väldigt många evigheter.

Massor att kolla så att det var i sin ordning i skogen.

 

Kolla den där lilla pricken där nere.

Jag morrade från svanstippen.

Rävusling behöver inte alls vara i min skog.

 

Sekunden senare så var jag där den befunnit sej.

Jag talade högljutt om att den skulle ha den goda smaken att hålla sej borta.

Borta var den sen flera sekunder och matte påstod att jag var extremt larvig.

 

Stod kvar och var mycket upprörd.

Fick fortfarande höra att jag var larvig för jag har minsann träffat rävar förr.

Kan väl hända att jag har, men den här skulle inte alls vara här.

 

Kylde av mina sällsynt upprörda känslor i en liten bäck.

Tack o lov hade inte onödiga isen hittat den bäcken.

 

Drog runt i skogen och kollade så Räv inte orsakat några katastrofer.

Hade den inte.

Inte fanns det nåt annat skoj heller.

Besökte gran och blev godkänd idag också, förutsätter att jag återfår mitt privatliv nu.

 

Jo jag hade tänkt att jag skulle ta en massa trevliga bad.

Var länge sen jag badade i den här sjön.

 

Äsch!!!!

Var bara att glömma bad, eländiga is att förstöra för mej.

Måtte den dö omgående.

 

Kollade bäcken som hade massor med underbart strömmande vatten.

Tänkte bada här, blev förbjuden.

Fick bara höra att jag inte alls har i iskallt vatten att göra och att jag ska tänka på magen.

Min mage mår BRA!!

 

Matte höll på med en massa fjantbilder på all rimfrost.

Fullkomligt onödigt, finns viktigare saker att ta bilder på.

Bestämde mej för att gå och bada i andra sjön.

 

Finns ingen hejd på eländet.

Min andra sjö var också fullkomligt invaderad.

Blev alltså inga välbehövliga bad idag.

 

Tog en sväng inne i skogen och kollade.

Fanns ingenting av intresse.

Alla svampar var döda och nåt annat roligt hittade jag inte.

 

Jaha har fördrivt drygt två timmar i skogen och enligt matte är det dags att åka hem.

Rävusling hade i alla fall inte återkommit.

 

När jag åkte till skogen hade jag absolut inte nåt äckelfästing i pannan.

Men när jag skulle kliva ur min bil hemma så satt den där.

Kan meddela att den är synnerligen stendöd numer.

Förövrigt borde den ha dött eller legat i dvala med tanke på hur kallt det har varit.

Gick in och åt massor, är fortfarande rejält hungrig.

Var på vanlig eftermiddagsrunda och bjöd mej på en del godis.

 

Så skulle jag ut igen.

Ni ser det dekorerade fönstret på stadshuset.

Det fungerar som adventskalender och varje dag öppnar nån lucken/fönstret och pratar eller nåt.

 

I dag var det ingen mindre än Pinnaffären som visade sej där.

Men det är förskräckligt så mordisk han ser ut.

Var kanske tur att det var ett par våningar mellan oss.

När det där var över så gick jag hem igen.

Hoppas att jag blir skjutsad nånstans i morgon också.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards