Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 24 december 2015

Av Sigge Svamphund - 24 december 2015 17:54

Så där nu har jag klarat av julen.

Blev en upptagen dag.

Först skulle jag hinna med en sväng i skogen, det är viktiogt får inte missas.

 

Perfekt blev skjutsad till en skog med arbetsplatser.

Här hade stormen lagt ett träd över vägen jag skulle använda.

Men inga bekymmer jag passerade det enkelt.

 

Nu ska jag gå och jobba.

Har perfekta arbetsplatser med Bombmurklor här.

 

Har valt ut en bra markeringskotte och jobbar.

De första är precis hittade.

 

Här syms ett par av dom.

Sist jag var här så räknade matte till 66 stycken på de arbetsplatserna.

I dag var det 141, fick massor med beröm.

 

Efter väl utfört arbete så behövde jag koppla av lite.

Perfekt med tunnrullning, ger mer energi.

 

Hm, jag tycker att jag känner en bekant doft.

Markeringskotten är på plats i munnen så nu är det bara att gå och jobba.

 

Jo matte, jag har hittat ytterligare en ny lokal med Bombmurklor.

 

21 stycken räknade matte till på den medan hon öste beröm över mej.

 

Usel bild men detta ärden allra minsta Bombmurkla matte nånsin sett och uta mej hade hon garanterat

INTE hittat dom.

Drog runt lite mer och lyckades hitta ytterligare en lokal men där var de bara två.

Fast 164 Bombmurklor på julafton är inte alls illa.

Kände mej väldigt nöjd med jobbet.

 

Vet inte om denna tränade för dans runt granen eller nåt annat.

Träffade den på väg tillbaka till bilen.

Skulle åka hemåt och matte funderade på att stann och kolla efter Trollhänder, men där var det

översvämmat så det blev inget.

 

Stannade vid Pinnaffären för att säja God Jul och så skulle matte fixa nåt.

Jag var mest intresserad av vad jag skulle få.

 

Fick en påse med godis.

Lär finnas ytterligare en julklapp till mej där, men den var det ingen som hittade just nu.

Bra då har jag mer att se fram emot.

 

Hemma så fick jag julklapp av matte.

Slet snabbt upp mitt paket,

 

Bra julklapp.

En påse godis, små torkade korvar, en påse torkad lever och två långa torkade korvar.

Fast när matte tog bilden var jag sysselsatt med att käka upp en korv.

Sen skulle jag ut och åka igen.

 

Hej mattes mamma!

Jo jag är en mycket hungrig hund, finns det nån lunch?

 

Fanns en utsökt köttbullelunch.

Perfekt julmat enligt mej.

 

Ursäkta............men jag är fortfarande hungrig.

Finns det möjligen mer till mej?

Det fanns mer köttbullar och så käkade jag en del Svampjansson också, mycket gott.

 

Matte hittade ett sånt här odjur bakom mitt ena öra.

Fästingen firar fortsättningen på julen i avloppet.

 

Det tar på mina hundliga krafter att jobba och käka en massa god mat.

Somnade gott en stund.

Men sen påstod matte att jag skulle åka hem, hon har så svårt att köra i mörker så det var bäst att åka

innan det blev kolsvart

Hann precis hem innan det var riktigt mörkt.

Nu ska jag slappa resten av kvällen.

I morgon så borde jag ägna mej åt mitt traditionella juldagsjobb men matte tror att det blir inställt.

Ska vi nog bli fler om




Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards