Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 19 december 2015

Av Sigge Svamphund - 19 december 2015 17:59

Efter den där eländiga kakan igår, tortyrkammaren och klådan så var mitt liv alldeles

normalt i morse.

Efter morgonrutinerna så kom reflexvästen fram och jag skulle få åka och jobba.

Mycket trevligt var ett tag sen jag gjorde rejäl nytta.

Skjutsades till Sagostigen och omgående började eländet.

Jag såg hur ett hästmonster stod och lurpassade på mej.

Vägrade självklart kliva ur min bil.

HonSomIngetBegriper visade återigen prov på hur extremt korkade hon är.

Såg hur hon gick och GULLADE med monstret.

Jag funderade på vart jag skulle kunna flytta och om jag skulle kunna ta med mej mina katter.

För jag var alldeles övertygad om att matte skulle bli slukad av Billy.

Så kom monster Billy ut från stallet på fria hovar!!!!!!

 

Titta här så otäckt nära min bil han är.

Dessutom var bildörren öppen, som gjort för att han skulle få svamphundsfrukost.

Försvarade mycket högljutt min bil och blev som vanligt kallad för larvig av matte.

Men monstret gick till sin hage, då kastade jag mej ur bilen och sprang snabbt till skogen.

 

Jag ska långt in i skogen och det snabbt.

Litar inte alls på att Billy håller sej kvar i sin hage.

 

Bäst att kontrollera alla granar som tillhör mej ordentligt.

Men det verkade inte som nån mer än jag hade använt dom, känns bra.

Dagens uppdrag var att jag skulle jobba som fyrbent etappledare.

Kolla min korta Sörmlandsledsetapp så den inte var blockerad av en massa träd.

 

Här på den där omdragningen som gjordes i våras var allt ok.

Alla träd stod upp överallt och allt var precis som det ska.

 

Ute på den gamla vanliga dragningen igen.

Trevligt fanns en del små spa och jag var i behov av väldigt många såna efter tortyren.

Kan säja att jag doftar inte gott efter den.

 

Fortsatte att kolla av skogen där allt var helt i sin ordning.

Visst såg några träd som hade stupat men inga som hindrar vandrande hundar.

 

Här har ett träd fallit.

Ser inte ut att hindra några hundar.

Men......................

 

Resten av trädet har placerat sej mitt i min allra bästa bäck!!!!!!

Fullkomligt oacceptabelt.

Bäcken ska vara befriad från träd som hindrar hundar från att utnyttja den.

Skitmatte påstod dessutom att det här trädet lär bli liggande där tills det ruttnat.

  Fanns i alla fall tillgång tillö vattnet på andra ställen.

Grejade länge och mycket med bäcken.

Bäst att passa på innan onödiga isen hittar den.

 

Jaha en gammal björk hade också gett upp.

Men den är inte ivägen för hundar så det är inte akut att ta bort den.

 

Ägnade ännu mer tid till pälsvård.

Allra bäst hade det varit om jag sluppit reflexvästen, men eftersom det hördes jakthundar och ett par

skott längre bort var den väldigt nödvändig enlig matte.

 

Vet du hur förskräckligt tråkig du är?

Jag har suttit här i flera månader och väntat på bättre tider och aldrig blir du långsamma människa färdig.

 

Tänk att det ska ta flera månader att kolla en gästbok.

Ska det vara så komplicerat att ta bort några papper och fixa inför ett nytt vandringsår?

 

Äntligen kunde jag greja rejält med allra bästa spagropen.

Lät mina spaskall eka ordentligt genom skogen.

Matte funderade mest på vad jägarna och deras hundar trodde.

 

Ägnade mycket tid och energi åt sånt här.

Släpa bort massor med nedblåsta grenar från stigen.

Ett av alla mina viktiga uppdrag som etappledare.

  Kommer aldrig att förstå nyttan med det där mänskloga påfundet spänger.

Går mycket bättre att passera i vattnet bredvid.

Dessutom tror jag att det är nyttigare,

 

Ännu ett träd som stupat.

Men inget större hinder som tur är, fast det ska bort fram över.

 

Kontrollerade fler spa.

Inte för att det är vandringssäsong just nu, men det kan ju passera hundar som vill vårda sin päls.

 

Nä jag tror att jag stannar i skogen.

Har faktiskt ingen större lust att gå till min bil.

Tänk om hästmonstret är på fria hovar igen?

Blev medsläpad och matte påstod att det inte var nån fara.

För en gångs skulle hade hon rätt, jag kom till bilen med livet i behåll.

Åkte hem eller nästan hemma så drabbades jag av passa bil medan matte var i Pinnaffären.

Är faktiskt en hundlig rättighet att gå in där, missade säkert massor med skoj.

Eftermiddags rundan var tråkig för mina affärer var stängda.

Hoppas att jag kan få utföra några trevliga jobb i morgon också.







Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards