Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 8 december 2015

Av Sigge Svamphund - 8 december 2015 17:56

ÄNTLIGEN!!!!!!!

Ingen otrevliog storm som ställde till det idag.

Fick på mej reflexvästen, vilket innebär bra skog och sen blev jag skjutsad.

 

Aha jobb som fyrbent etappledare väntade.

Skulle kolla så inte stormen lagt en massa träd över leden och hindrar vandrande hundar.

Människor kan klättra eller nåt.

Började med att kolla om det fanns några spännande dofter vilket det inte gjorde.

 

Ser bra ut detta.

Eller jag har bara gått ett par hundra meter så det kan hända mycket ännu.

 

Den där onödiga isen gör då allt för att förstöra för oss hundar som behöver våra pälsen.

Här t ex en av mina allra bästa spa hade den försökt stjäla.

Men jag dödade den.

 

Inne i skogen hade stormen dödat en stackars gran.

Men den påverkar inte min etapp som tur är.

 

Ja, ja det var några minusgrader när jag gjorde morgontoalett men att onödiga isen ska vakna överallt känns överdrivet.

Den var i alla fall väldigt enkel att döda.

 

Den fyrbente etappledaren på Sörmalmdsleden etapp 22 jobbar.

Jag slet ganska mycket med att bära bort en massa grenar som stormen hade kastat ner.

Ska som sagt vara ordning i mina skogar.

 

Det hade faktiskt trillat ett träd över leden.

Fast det kanske är överdrivet att kalla detta för träd?

Hur som helst har jag tagit bort det så ingen hund snubblar.

 

Förra gången jag var i den här skogen så fick jag inte gå den här vägen.

Bäst att vara snabb innan matte kommer på andra korkade idéer.

Fast idag skulle jag faktiskt gå här.

 

Hittade många bra spa och så jobbade jag mer med att ta bort en massa grenar.

Det är ansvarsfullt att vara fyrbent etappledare.

 

Om detta tycker jag inte!

Hade faktiskt planerat att ta en massa bad i min lilla nästansjö.

Fick inte alls döda så mycket onödig is att det skulle bli badbart för badkrukan.

 

Varför går du inte här?

Vet du inte att det är väldigt nyttigt att vistas i vatten?

Nä känslig människa som höll sej uppe på torra berget.

Jag dödade is och använde vattnet jag.

 

Dagens första svamphundsjobb.

 

Frostvaxskivling som hade frustit ihjäl.

 

Men nu ska jag gå och koppla av 

Vet precis vad jag tänker göra.

 

Skulle du kunna tänka dej att skvätta vatten åt mej?

 

Finns inte ord för vad jag anser om onödiga isen.

Vad gör den i MIN vattentunna?

Blev alltså blåst.

 

Kanske finns nåt gott att äta vid Vilda grisarnas korg då?

Nä inte det heller fanns inte minsta smula av nånting.

 

Tänkte att eftersom jag hittade Bombmurklor förra veckan så kanske de andra murklorna tänkt vakna,

Nä jag var för tidigt ute, inte ens mycelet doftar.

Kollade andra arbetsplatser och hittade bara några döda Trattkantareller.

 

På väg tillbaka igen.

Har egentligen många kilometer till att kolla men det får bli en annan dag enligt matte.

Självklart valde jag vattenvägen och dödade mer is.

 

Hm, det trillar färg från träden.

Matte påstår att det är sånt som händer och att det blir ett jobb i vår att måla.

 

Jobbade igen som svamphund.

Undrar om detta är årets sista kantarell?

 Den är i alla fall kvar i skogen.

Eftermiddags rundan ägnade jag åt mina affärer.

Käkade två Dentastix i Prylaffären, fick en pinne och godis i Pinnaffären och godis i Rosa elefantaffären.

 

Matte hänger med näsan i en bok som hon tydlogen tycker att alla ska läsa.

Skriven av nån W.Bruce Cameron.

Hnadlar om en hund som funderar över meningen med sina liv.

Undrar om hon kan tänkas förstå mej bättre sen?




Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards