Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 23 december 2015

Av Sigge Svamphund - 23 december 2015 17:57

Börjar med att önska er alla en God Jul.

Hoppas att alla hundar och katter får massor med med paket, god mat och smarrigt godis.

 

Återanvänder ett gammalt julkort eftersom matte och fotoprogrammet är osams.

Men min dag var det.

Tänkte självklart att jag skulle åka nånstans.

 

Jaha så blev det med det åka, alltså ingenting.

För övrigt ser det väldigt övergivet ut varken hundar eller människor ute.

Funderade på var jag skulle gå nånstans och tänkte att det blir en sån där typisk tråkrunda.

 

Titta vem som kom springande!

Jag insåg att med tur skulle jag slippa vara en ensam hund.

 

Hej Sirimatte.

Vill du kasta den här bra pinnen åt mej?

Jo jag fick den kastad.

 

Ännu bättre jag skulle minsann få sällskap med Siri.

Alltså under förutsättning att jag skötte mej, typ inte skulle anse att Siri doftar gott fortfarande.

Skötte mej perfekt.

Pinkade bara noga över när Siri satte sej, finns ingen anledning att andra hanar hittar henne.

 

Fast hon är inte klok.

Ligga och rulla sej i det konstgjorda lappmöglet.

 

Funderade på om jag skulle prova.

Nä som vanligt inget för mej vilket syns på minen jag gör.

Föredrar mossa, gräs, barr och löv.

 

Ja, ja Siri jag lovar det var korkat och jag ska INTE göra om det.

Råkade glömma och kollade om hon fortfarande luktade gott.

Sällsynt korkat för jag fick minsann stryk av Siri!!!

Fast vi blev vänner lika fort igen.

 

Som här vi kollade av intressanta hundsaker tillsammans.

Om man använder nosen så finns det mycket spännande att upptäcka

 

Jo Sirimatte vi är väldigt godissugna.

Finns det nåt till oss?

Vi fick en del.


 


Passerade nedanför skidbacken och Siri fortsatte med sina perversa nöjen.

Eftersom det är så varmt och skönt så har massor av det där vita försvunnit.

 

Jag föredrar absolut sån här trevlig barmark.

Lättare med dofter, framkomlighet och allting.

 

Struntar i både Siri och människor.

Ingen idé att matte ens försöker tänka tanken att blåsa mej.

Var evigheter sen sist och nu ska jag.....................

 

Nästan i mål.

Har lyckts ta mej in på Siris tomt långt före de andra.

Jag tror jag kommer att lyckas.

 

Min plan gick i lås.

Jag serverades först korv, sen en del ost.

Så käkade jag macka med julskinka också.

Precis vad jag behövde.

Mer sånt till alla hundar.

Gick hem och hade tråkigt medan matte höll på med tråk.

Ut på eftermiddagsrunda.

Prylaffären var stängd så inget godis där.

 

Lyckades ta mej in i Pinnaffären ocj få en bra pinne.

Hörde talas om att jag ska gå dit i morgon för det finns visst julklapp till mej.

Låter väldigt bra tycker jag.

 

Träffade Ossy utanför Konsum.

Bjöd honom på en del av mitt godis, han verkade väldigt sugen.

I morgon ska jag visst åka och käka lunch, men innan dess så ska jag hämta min julklapp i Pinnaffären.

Tror jag får en av matte också, tyckte att jag såg henne greja med nåt förut.



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards