Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 22 december 2015

Av Sigge Svamphund - 22 december 2015 17:48

Har haft en högst ordinär dag i mitt tråkiga liv.

Blev i alla fall skjutsad till en bra skog idag också.

Bäst att passa på medan fulvintern håller sej borta för sen går det inte att komma till den skogen.

 

Hm, sen jag var här senast så har nån pinkat på min gran.

 

Ja, ja sånt är väldigt enkelt att åtgärda.

Nu tillhör den lilla granen mej igen.

 

Sist så gick det alldeles utmärkt att jobba här.

Alltså bestämde jag att jag skulle kolla med tur så................

 

Letade och letade men det fanns ingenting.

Matte påstod att det inte var nån idé.

Vet väl inte hon nånting om, det är jag som har koll på arbetsplatserna.

 

Titta här.

Jag sliter så reflexvästen håller på och trillar av mej, eller så var det klantmatte som inte satt på den 

ordentligt.

Men några svampar hittade jag inte,

 

Fortsatte längre bort i skogen i jakt på nåt skoj.

Hittade självklart mängder med spa och använde alla.

 

Jaså det har varit andra hundar i skogen.

Höga benlyft har de ägnat sej åt också.

Ägnade mycket tid åt att kolla vem som passerat.

 

Bara så du vet så vill jag fortfarande jobba.

Om du kommer hit så har jag faktiskt lyckats.

 

Fast alla Trattkantarellerna var stendöda.

Ja, ja det är nog snart dags för en ny jobbar säsong.

 

Länge sen jag var i den här delen av skogen.

Hade alltså tassarna fulla med alla möjliga viktiga hundgöromål.

 

Till slut så var jag här där fyra socknar möts.

Har inte varit här på flera månader och sist var det minsann fika här,

Men nåt sånt hade inte matte tagit med idag.

 

Mitt spa fanns i alla fall kvar precis som det var sist.

 

Tänkte fortsätta den här stigen.

Då kommer jag faktiskt tillslut hem till mej, men det var lite korkat eftersom min bil stod några

kilometer åt ett helt annat håll.

Tänkte ta en annan runda, men enligt matte så skulle den vara alldeles för blöt nu.

Äsch, det kan aldrig vara för blött, känsliga människa!!!!!!!

 

Utforskade nya delar av den skogen.

Verkar finnas mängder med bra arbetsplatser i den.

 

Självklart extra poäng till alla ljuvliga spa jag hittade.

Förutsätter att de alltid finns där.

 

Gå till bilen tänker jag inte alls göra.

Du vet vad som gäller.............

 

Det blev godisregn på vägen helt enligt mina önskemål.

Finns inget godis på den numer.

Gick till min bil och åkte hem till tråkhemma.

 

Eftermiddagsrunda och jag befinner mej i Rosa elefantaffären.

Fick självklart en massa välbehövligt godis.

Önskade God Jul eller om det var Glad Påsk, håller inte så noga reda på de där mänskliga helgerna.

 

Eftersom jag är en mycket artig hund så gjorde jag samma sak i Prylaffären.

Belönades med ännu mer godis.

Tänkte besöka Pinnaffären men det förbjöd matte, hon påstår att de har fullt upp med den där bisysslan

sälja blommor just nu.

Anser att det är viktigare att de tillverkar pinnar åt mej.




Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards