Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 17 december 2015

Nähä inte idag heller

Av Sigge Svamphund - 17 december 2015 18:06

Om nu vädret hade skött sej så hade jag fått åka och jobba en del på en av mina

Sörmlandsledsetapper idag.

Men innan min morgontoalett så kollade matte tidningen på nätet.

Där stod det att det var extremt halt ute.

Jag gick ut för min morgonrunda, matte hade tagit fram extraklorna till sina skor men halt var

det inte.

Eller när jag skulle gå hemåt blev hela världen isglacerad på ett par minuter och glashalt.

Det där med att bli skjutsad till bra skog var bara att glömma, matte totalvägrade att köra med

min bil.

 

Fortfarande halt och jag ska till nån skog som förhoppningsvis är mindre hal.

Fast här doftar det Siri, men inget färskt spår så jag natar att hon var hemma.

 

Äntligen skog och här var det inte halt utan alldeles normal mark.

Mycket skönt eftersom matte ägnat sej åt att tjata om att jag skulle gå försiktigt.

 

Var ett tag sen jag passerade här så jag hade mycket att kontrollera.

Det mesta var i sin ordning.

 

Det här trädet ligger faktiskt ivägen.

Funderade på om jag skulle flytta på det men kom fram till att det kan ligga.

Går bra att hoppa över det.

 

Här var det värre.

Min normala väg ut ur den lilla skogsdungen var blockerad.

 

Kom i alla fall ut på spårvägen.

Tillsagd igen att gå försiktigt för här var det halt.

Jag har faktiskt klor att använda och vet alltid vad jag gör.

 

Struntar i spårvägen, jag har viktiga saker att göra.

 

Hundbadet var obrukbart så jag hoppades på människornas badplats.

Lika illa med den tyvärr.

 

Hm, detta är faktiskt väldigt orättvist.

Människorna har en liten vak vid en brygga.

Tydligen finns det kloka människor som insett vinterbadandets alla fördelar.

Men det borde faktiskt finnas nåt ställe med öppet vatten till alla oss hundar som också behöver bada.

 

Titta här det ser ut som om det är spegelblankt vatten på min sjö.

Fast verkligheten är en massa onödig is.

 

Dagens roligaste.

Hittade ett lock till en snusdosa och roade mej med det.

Har hittat skojigare saker men detta fick duga i brist på bättre.

 

Nä jag tänker inte alls komma.

Jag tänker stå kvar här och invänta badsäsongen.

Är övertygad om att den kommer att inträffa vilken minut som helst.

 

Att jag aldrig lär mej.

Blev bortlockad från sjön eftersom det plötsligt började regna godis.

Var tvungen att akut städa bort allt.

Sen var det bara att följa med så invänta badsäsongen blev avbrutet.

 

Om jag nu är snabb och matte lite lagom ouppmärksam så kommer det säkert att bli perfekt.

Jag är sugen både på korv och fika, var evigheter sen.

 

Idag igen!!!!!

Fattar inte hur hon bär sej åt helt plötsligt var jag fångad i onödiga kopplet.

Jag som var så sugen på fika, misslyckades idag igen.

Släpades hem till tråkhemma där det varken fanns fika eller korv.

Så skulle jag på eftermiddagsrunda.

Eländet!!!

Släpades ut i regn och skadades.

Lyckades i alla fall ta mej in i först Rosa elefantaffären och sen Prylaffären.

Båda ställena bjöd på godis och medlidande.

 

Vet ni vad detta är?

Det är jag som gör kvällstoalett.

Tror jag pinkar in Rottis Helgas häck här.

Världens bästa halsband som gör att jag verkligen syns i mörkret.

Kanske kan ta anställning som polishund den mörka årstiden.


 
 
Eva H

Eva H

18 december 2015 09:24

Din matte är klok hon, som aktar sig/er i halkan!
Jag är inte aaaalldeles säker på att jag skulle ha allra största lust läsa om du skulle få en matte med brutet ben liksom :P

http://fyrfotingar.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards