Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 7 december 2015

Dagen får väl duga

Av Sigge Svamphund - 7 december 2015 17:57

I går påstod matte att idag då skulle jag minsann få åka till nån av alla mina bra skogar.

Lät mycket trevligt efter dess två tråkdagar med en massa passa huset.

Gjorde morgontoalett och blev mycket besviken.

Passerade Hembygdsgården och trodde faktiskt att det skulle vara korvservering där.

Usle service av det där Hemvärnet att inte vara på plats och ha korv till hungrig hund.

Enligt matte tar det ett år till nästa gång, jag anser att de ska stå där så fort jag passerar.

Dessutom blåste det fortfarande välidgt mycket, så det där med de bra skiogarna ställde

matte in.

Ska inte vara träd i skallen enliogt henne och det lär ha trillat mängder.

 

Spökskogen hamnade jag i.

Ok, se det positiva besök i den kan innebära att jag ska vidare till andra trevliga ställen.

 

Trevligt en tall blommade med Vilda griskorvbitar.

Städade tallen mycket noga.

 

Drog runt, letade jobb fanns inget.

Kollade om jag skulle hitta nåt annat skoj, gjorde jag inte.

 

Jaha här har små träd tröttnat på livet eller om det är Helga som dödat dom.

Matte säjer att vi måste ut och kolla i alla fall delar av våra Sörmlandsledsetapper.

Typ så inte halva skogen trillat precis där vandrande hundar ska gå.

 

Hörru jag VET att det finns Vild griskorv i din ficka.

Känner minsann doften och jag är väldigt sugen.

Fick ingen.

Snålkärring!!!!!!!

 

Men nu är det riktigt, riktigt illa.

Jag är fånge i onödiga kopplet och bunden vid ett träd.

Matte tänker dessutom överge mej.

Jag har hört hemska alldeles sanna historier om hur hundar blir bundna i skogen och övergivna.

Var övertygad om att det ödet skulle drabba mej särskilt som skitmatte försvann utom synhåll.

  

Så illa var det inte.

Hon kom tillbaka och jag fick gå ett mycket trevligt korvspår.

Hittade självklart minsta lilla korvsmula.

 

Här har minsann Helga farit fram.

Träden lutar fullkomligt livsfarligt.

Enligt matte är detta en av anledningarna till att det är bästa att hålla sej från skogen när det blåser hårt.

 

Titta vem som helst plötsligt kom och kastade sej mot mattes godisficka.

Alldeles utsvulten.

 

Vilma blir bättre på bild när hon inte hänger på matte.

Självklart fick hon av mitt godis.

 

Jag ansåg att Vilmas husse skulle underhålla mej med den här lilla nätta tandpetaren.

Var så upptagen med att dra runt på den så jag missade en del viktiga detaljer.

 

Vilma har fortsatt med sin husse och nu upptäckte jag att hon luktade ju GOTT!!!!!

Alltså jag missade alldeles det bara för att jag var upptagen med annat.

Gick till min bil och åkte till tråkhålan Flen.

Passade bil medan matte gjorde nåt tråk.

Men inte ett besök där utan...............

 

GRISÖRONAFFÄREN!!!!!

Med tanke på hur mycket godis jag shoppade sist så blev det inte mycket handlat idag.

Men jag drack vatten i deras bra vattenfontän.

 

Köpte en burk med såna här.

Måste ha sånt när jag gått min eftermiddagsrunda.

 

Om jag vill köpa torkade korvar?????

Sällsynt dum fråga, hon kunde ha köpt hela lagret åt mej.

 

Så provsmakade jag lite annat godis bakom disken.

Borde faktiskt få åka hit varje dag.

Åkte hem och slappade.

Så påstod matte att hon skulle nånstans.

Jag tänkte inte alls passa nåt tråkhus.

 

Vilken tur jag hade!

Fick minsann vara hos Siri medan matte var på nåt snabbesök hos människoveterinären.

 

Käkade självklart korv.

Mer korv till alla hundar.

 

På torget så träffade jag Ozzy.

Bjöd honom på en del av mitt godis, han såg ut som om han behövde sånt.

Var en sväng i Pinnaffären också.

I morgon ska det inte blåsa så då ska jag till bra storskog, var länge sen sist.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards