Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 16 maj 2016

Kunde ha hamnat i Norge

Av Sigge Svamphund - 16 maj 2016 17:52

Blev en väldig massa åka bil idag.

 

Har hamnat i Eskilstuna och tänker gå och käka lunch.

Du ska inte alls gå nånstans och det är INTE lunch 9.30 på förmiddan sa skitmatte.

 

Skulle vänta.

Hur kul är det att stå och glo på en parkering?

Stod här i flera dagar, enligt HonUtanTidsuppfattning max 2 minuter.

 

Jaha nu ska jag åka med mattes mammas bil.

Eftersom det försökte komma svampvatten så kunde jag väl ägna mej åt det då.

 

Passerade Norrlandsgränsen även kallad Kvicksundsbron.

Insåg att Norrland minsann snott allt svampvatten jag behöver i mina skogar.

Kom massor där.

Åkte i många hundra mil.

Helt plötsligt så började matte prata om att hela Västerås var stulet, det fanns inte.

 

Vet ni vad detta är?

Det är vägen till Norge, matte hade lyckats köra vilse på E 18.

Blev några mil extra innan matte kunde vända.

Jag har aldrig varit i Norge så jag kunde faktiskt ha åkt dit, har bästa människovänner där.

Men helt plötsligt så var det stulna Västerås återlämnat.

Blev övergiven i bilen.

Matte och henns mamma försvann in på IKEA, jag funderade på i hur många år jag skulle sitta övergiven

i bilen,

Inte hade de lämnat nån telefon heller, hade nog behövt kontakta Missing dogs.

 

Matte skrev nåt märkligt inlägg på Facebook och bad sina vänner ringa Missing peppar, mobilen ändrar

text som den vill.

Men det fanns faktiskt kartor så männisorna gic nästan inte alls vilse.

 

Nä!

Jag tänker inte alls lyfta på benet på tråkparkeringen vid IKEA.

Har passat bil i flera år och dessutom faller det svampvatten som skadar mej.

Blev insläppt i bilen igen.

Nu lyckades matte köra till Esilstuna utan att hamna varken i Norge eller Stockholm.

Bytte till min bil.

 

Hemma igen och Malmöping är i alla fall inte stulet.

Slappade en stund innan matte påstod att jag behövde röra lite mer på mej.

 

Planerade att fontänbada eftersom jag inte badat påp två dagar.

Men jag hittade Färghandels Vilma eller om hon hittade mej.

I alla fall hade hon inte ätit på flera år så jag bjöd på mitt godis.

 

Hennes husse var snäll och kastade bra pinnar åt mej.

Glömde alldeles det där med fontänbaden.

 

Bäst att snabba på innan matte ångrar sej.

Hon sa nämligen att vi skulle gå till Siri, men jag litar inte på henne så det var bäst att vara snabb.

 

Siri var hemma och tog med mej till köket.

Men Siris matte var inte hemma så jag kunde inte inventera kylskåpet.

Matte skulle bara lämnat nåt hon köpt på det där Ikea.

 

Gick en sväng.

Här bruar det växa Vårmusseroner.

Men inte idag, alldeles för torrt tydligen.

 

Inte hittade jag nåt annat spännande heller.

Träffade ett par människor jag känner så jag fick i alla fall lite umgänge.

I morgon är jag lovad en alldeles vanlig skogsdag.

Undrar om jag kan lita på det?


 
 
Lillian

Lillian

16 maj 2016 20:25

Tenk så kos om du hadde kommet til Norge!

http://www.sognafaret.no

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards