Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 16 maj 2008

Kattvalpsbilder

Av Sigge Svamphund - 16 maj 2008 17:49

Här har det varit en trist dag.

Blev utsläpad helt mot min vilja i äckligt regn i morse.

Jag har inget som helst behov av att gå ut då.

Skulle jag bli akut nödig så borde jag ha tillgång till en hundlåda tycker jag.

Sen på dan så regnade det lite mindre.

Då blev jag utsläpad igen!!!!

Nu hette det att jag skulle motionera.

Behöver inte motionera när det regnar. Sånt kan matte göra alldeles utan min inblandning. Jag hade det mysigt hemma i fåtöljen tyckte jag.

Blev medsläpad runt min sjö så jag försökte lätta upp tillvaron genom en massa bad.

Men jag mötte inte nån på hela vägen.

Alltså bara jag som tvingas ut i sånt här väder.

Om det fanns en hundombudsman skulle jag omgående vända mej dit.

Här är den ljusare av kattvalparna.

Konstigt nog stilla i ett par sekunder så han fastnade på bild.

Den mörkare röda, han som har den där ovanliga sköldpaddsfärgen.

Den mörka fläcken skymtar till höger om hans öra.

Minst lika busig han och svår att fånga på bild. De är ungefär bara stilla när de sover eller ligger hos fostermamma Paddis.

Om ett par veckor så är det dags för dom att flytta till egna hem.

Båda två letar såna ;)))

Nu ska jag återgå till fåtöljen och drömma om hur spagroparna blir vattenfyllda igen och svampen växer.


 
 
Cavvetjejerna

Cavvetjejerna

16 maj 2008 18:47

Visst är det spännande Sigge...!!! Kommer jag att hoppa i eller ej? Du tror väl inte att jag fegar?
Vad söta kattvalparna blivit. Hoppas du hittar bra hem åt dom.
Nospuss från Moa

http://cavaliersajten.bloggagratis.se

 
Ingen bild

molle

16 maj 2008 19:26

gudomligt söta små djur !!
Ska det bli skönt när dom flyttar eller ??

 
Sacco

Sacco

16 maj 2008 19:54

Instämmer, hundombudsmannen måste göra en utryckning på stört. Ingen mat, motion och utsläpad i regnet. Någon måtta får det vara. Katterna får väl minsann välja själva om de ska vara inne eller ute. Livet är hårt och orättvist!

Får du busa med kattvalparna nu?

http://www.bjorkmannarna.se

 
benzon

benzon

16 maj 2008 21:01

åh så söta små kisekatter..i ärlighetens namn ska jag väll säja att det är tur du har dom hos dej..hade de varit här vetekatten om jag gillat dom..brukar jaga sånna ute..ha en skön helg ..kram benzon som legat ute i regn det är bara såå skönt å mysigt men matte är inte lika glad som jag över det ska väll tilläggas....

http://www.raberg.se/benzann

 
Sacco

Sacco

16 maj 2008 22:15

Tack, paketet kom fram, i förrgår t o m. Vi hoppas hon tycker om det lika som matte gör!

http://www.bjorkmannarna.se

 
Tanten

Tanten

16 maj 2008 22:40

Åh den mörkröda alltså =) men de är ju ursöta båda två! Tur att ni bor långt härifrån...

http://ettlitetkatteri.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Emma

16 maj 2008 22:57

Det ser ut som om kattungarna fått ögoninflammation, får de någon behandling?
De kommer nog bli jättefina katter!

 
 Anna med Tim

Anna med Tim

17 maj 2008 00:42

Jisses vad stora och fina kissarna blivit, hoppas verkligen de hittar bra hem. Hade jag inte haft två kissar redan så hade jag varit en ivrig spekulant....

http://timsevimse.blogg.se

 
Ingen bild

malte o snoki

17 maj 2008 12:19

det var rackarns va småfula dina kattvalpar va...närå de va lite söta...o du e duktig som e så snäll med dom!

 
Moa och Maiko

Moa och Maiko

17 maj 2008 15:55

Så söta dina kattvalpar är, även om vi föredrar hundvalpar... Men nu MÅSTE de väl snart vara simkunniga? Klaga inte på regnet Sigge - hur ska det annars bli fart på bäckar, spagropar och annat badvatten?

http://nysvansat.blogspot.com

 
Marianne

Marianne

18 maj 2008 13:15

Det är för långt bort för oss att försöka finna ett spår efter dig. Men visst är de orange pinnarna bra att följa. Oavsett de finns i norr eller söder.

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards