Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 4 december 2015

Har inte blåst bort

Av Sigge Svamphund - 4 december 2015 18:55

Från början var det meningen att jag skulle ha åkt till en bra skog idag.

Ställde matte in med tanke på det väder som väntade.

Så fick jag skäll när jag gjorde morgontoalett.

Det kom vidrigt nedfall som skadade mej svårt, alltså ville jag hem efter bara

några meter ute.

Skitmatte påstod att jag var krånglig, var jag inte alls, jag är rädd om mitt liv.

 

Nedfallet har upphört och jag ska til nån skog.

Träffade Rottis Helga som inventerade mattes godisfick.

Fast sen fick vi av hennes matte också.

 

Spa på Heden, alldeles perfekt.

Fast jag hade minsann vissa planer.

 

Släpp in mej!!!!!

Jag behöver kolla om köket är öppet och med tur kanske jag kan få sällskap också.

Blev insläppt och köket hade servering av leverpastej.

 

Ännu bättre, Siri ville följa med mej.

Vi kollade spårvägen men det fanns inga intressanta nyheter.

 

Var så mörk och mulet att alla lampor lyste på campingen fast det var långt fram på förmiddagen.

 

Matte pratade om att vi skulle gå till hasselskogen.

Hade börjat blåsa ganska mycket och vara i skogen då är ingen höjdare.

Jag och Siri hade andra planer så vi såg till att vara snabba.

 

Detta är mycket viktigare än allt annat.

Så opålitligt som vädret är så gäller det att bada när chansen finns.

Nej, det var inte alls kallt bara skönt.

 

Titta här, vid människornas badplats så försökte minsann onödiga isen göra intrång.

 

Gick ypperligt att bada i alla fall.

 

En bra kotte har jag hittat.

Nu skulle det inte sitta fel med en del svamphundsjobb.

 

Gick bara i utkanten av skogen.

Fanns inget jobb men en del intressanta dofter i alla fall.

Sen började nedfallet igen och det ordentligt.

  

Titta här!

Detta är en mycket svår regnskada, min skalle håller på och spricker.

Syns tydligt där pälsen delat sej.

Hade faktiskt behövt åka till veterinären för intensivvård.

Skitmatte vägrade att låna ut mobilen så jag kunde ringa efter djurambulans till mej.

 

Tog med Siri och sprang i panik mot hennes hemma.

Kanske skulle det finnas hjälp där.

 

Jodå, leverpastejmacka botade det allra värsta.

Sen fikade jag lite mer innan jag skulle hem.

Blev självklart svårt skadad på vägen hem också.

 

Matte fick minsann presenter av Sirimatte.

En svamptavla

 

Och två små söta svampar.

Enligt mej ska den som plågar sin hund ingenting ha.

Slappade och försökte se över alla svåra skador.

Ute lät det värre och värre av den där Helga.

 

Undrar om julgranen överlever Helgas framfart?

Den svajade alldeles väldigt.

Gick hem och såg hur matte grejade med en massa.

Så skulle jag blogga, gick inte.

Helga hade snott uppkopplingen till nätet.

Fick följa med matte till hembygdsgården istället.

Hon tänker nämligen passa den i två dagar och jag lär ha dötråkigt och tvingas passa tråkhuset.

Men som ni ser så hade Helga i alla fall återlämnat den stulna uppkopplingen när jag kom hem.


 
 
Ingen bild

Christina Johansson

4 december 2015 21:51

Oj, vilket oväder Ni har haft. Hoppas att det INTE kommer hit. Trevlig helg till dej Sigge och till din matte.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards