Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 26 november 2015

Brudar dom kan dom

Av Sigge Svamphund - 26 november 2015 17:49

Trodde jag skulle åka till nån bra skog idag.

Men inte, var så dimmigt att matte hade ingen lust och så sa hon att jag hade andra uppdrag.

 

Aha det är ett trevligt uppdrag jag ska utföra.-

Bäst att snabba på innan matte ångrar sej.

 

Perfekt jag skulle hämta Siri.

Siris matte är det synd om för människoveterinären har opererat hennes arm för sjuttioelfte gången

eller nåt sånt.

Gör tydligen väldigt ont efteråt. men inte värre än att hon kunde ge oss smarrig falukorv.

 

Hur går det Siri, är du färdig snart?

Jag tänkte pinka över så att ingen annan hane hittar dej.

Hon blev klar så jag kunde dölja hennes spår.

 

Bestämde att vi skulle gå och bada.

Jag har redan en perfekt pinne med mej.

Sjön ser mycket lovande ut.

 

Det råkan händelsevis inte vara så att du har en massa sprängmedel på dej?

Onödiga isen är inte alls död och vi kan inte bada.

Skitmatte hade inget sprängmedel.

 

Såg lovande ut här, men det var bara vatten ovanpå iseländet.

 

Titta noga på bilden.

Siri har hittat den där fastfrusna bollen som jag inte fick bort förra veckan.

Kan tala om att hon slet minst lika mycket som jag gjorde.

 

Brudar de kan.

Siri fick minsann loss bollen som jag misslyckades med.

Försöker trösta mej med att jag gjorde grovjobbet.

 

Hörru skulle jag möjligen kunna få låna bollen en stund?

Det var jag som hittade den från början.

 

Ha!!!!!

Siri råkade vara lite ouppmärksam och jag kom över bollen.

Nu gäller det att smita med den innan hon märker vad jag gjort.

 

Hörru Siri nu är det väl i alla fall min tur?

Hon var snabb som sjutton på att sno åt sej bollen.

Men så råkade hon hitta harpluttar och de är så goda att äta enligt henne att då kunde jag återta bollen.

 

Detta är väldigt skoj.

Nerförsbacke.

Släppa bollen och sen springa snabbt som attan efter den.

Var tvungen att vara extra snabb idag så att inte Siri skulle hinna före.

 

Stanna!!!!!

Det är min tur att ha bollen, du har haft den i två minuter så nu är det min tur!

Kom över den eftersom Siri kom på att matte har en godisficka.

 

Så nu är den i säkert förvar hemma hos Siri.

Bra då kan jag roa mej med den när jag besöker henne.

 

Titta vi ska få mer falukorv.

Precis vad vi behövde.

Fikade och käkade kassler också.

Mycket gott, precis vad som behövs efter en skogsrunda.

Skulle gå hem till tråkhemma.

 

Passerade troget och såg att brandkåren satte belysning i granen.

Fast jag gillar inte att nu kommer staketet dit så granen blir obrukbar för mej.

Gick till Pinnaffären.

Bra val för det var en kund där som förstod att jag var hungrig och behövde godis.

 

Gick ut på gatan och provade ett helt gäng med nya pinnar.

Alla utföll till full belåtenhet.

Gick till tråkhemma.

 

Lämna de inneboende marsvinen utan uppsikt några timmar och ett förvandlas eller????

Fast egentligen är det Balder som försöker se ut som om han är marsvin.

Stackars Oden blev mobbad av de andra två så han har fått flytta in i en egen bostad, vet inte vad

han ansåg om Balders sällskap.

Men i nästa vecka då flyttar alla tre till sitt nýa hem och kommer att bli ordentligt ompysslade.

Blir säkert alldeles perfekt.

Matte försvann helt plötsligt.

 

Hon ägande sej åt detta.

Försöka gå ut med Rottis Helga, men Helga hade ingen som helst lust att vara ute.

Hon ville bara hem och käka upp det där grisörat som matte brukar ge henne.

Men oförstående matte släpade runt på henne tills hon hade gjort det hon skulle då fick hon gå hem.

Jag ägande eftermiddagsrundan åt mina vanliga rutiner med att besöka affärerna.


 
 
Ludde

Ludde

26 november 2015 22:38

Klart att det är svårt att käka harpluttar och hålla i bollen på en gång. Snällt av henne att du fick låna den ibland i alla fall... kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

 
Ingen bild

Christina Johansson

26 november 2015 23:10

Bra att du kan vara vän med Rottis Helga. Jag har ju stor respekt for såna hundar eftersom det som hände oss. Men Rottis Helga är säkert bra uppfostrad.
Bra att du är god vän också med Patrick hos Pinnaffären. Det verkar vara en mycket trevlig människovän. Kram till dej och din fina matte.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards