Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 17 november 2015

Av Sigge Svamphund - 17 november 2015 18:02

Hade tur och blev skjutsad till skogen i dag också.

Så ska det faktiskt vara alla dagar.

 

Hm nån har använt min gran.

Studerade och nosade länge för att reda ut vem det var.

 

Så vore det ju trevligt om skitmatte kunde se till att klä på mej ordentligt.

Höll faktiskt på att snubbla på min reflexväst eftersom hon slarvat med att fästa ordentligt under magen.

 

Mina spa var i alla fall i allra bästa skick.

Bliv massor med pälsvård i några miljoner med olika spa.

Kollade de där arbetsplatserna där svampen blev kvar sist bara för att Vilda grisarna var nära.

Alla Trattkantareller var kvar så nu blev det plockade.

 


Det är nåt där framme.

Matte hörde att det knakade och jag som använder nosen kände doften.

Detta något försvann och eftersom det inte stank av Vild gris så tror matte att det var Hälge.

 

Frosten gör sitt bästa för att leva.

Matte tyckte att det kändes halt på ett ställe när vi åkte till skogen.

Hon hade nog rätt för i skogen såg det ut så här på flera ställen.

 

Nu så med kotten på plats i munnen ska jag alldels strax gå och pinka på Vilda grisen.

Ny trevlig svamphundshobby.

 

Här är Vilda grisen, eller ja delen som jag pinkade på.

Gamla kameran är så långsam så matte hann aldrig få med på bild när jag gjorde det.

Skallen verkade alldeles färsk så troligen har grisens kompisar käkat upp allt.

De gör visst så de där djuren.

 

Hörru jag tycker att vi ska ta den här vägen.

Skitmatte tyckte nåt annat, hon hade ingen lust att halka runt på berg med hal moss och bryta armar och 

ben.

Klena människa, det är bara att använda klorna så går man säkert.

 

Fast det var ett bra val hon gjorde.

Jag hittade en liten nästansjö som aldrig funnits tidigare.,

Mycket trevlig var den.

 

Gick och jobbade.

Går faktiskt alldeles utmärkt att jobba på en del ställen.

 

Här är en del av det jag hittade.

Fanns massor och mycket riktigt stora så jag fick välförtjänt beröm.

 

Jobba, jobba, jobba.

Ja jag är arbetsnarkoman.

 

Fortfarande finns det kantareller.

Men de står kvar i skogen, matte ville inte ha bara några stycken.

 

Perfekt!

Det har fallit så mycket svampvatten att det bildats ljuvligt skum i bäcken.

Mycket välgörande för min päls.

 

Detta är däremot inte alls bra.

Jag befinner mej vid jägarnas tillhåll och förväntar mej att matte ska fixa vatten åt mej från tunnan.

Gick inte för tunnan var tom.

Ingen service till behövande svamphund inte.

 

Ute på min långa Sörmlandsledsetapp.

Träd har haft den dåliga smaken att trilla rakt över stigen.

Dessa kan vara hinder för vandrande hundar, men det blir ett jobb i vår enligt matte.

 

Så här ska etapp 22 alltid se ut!!!

Gissa om jag har skoj i allt vatten till skillnad från hon som gick omvägar runt det.

 

Min nästansjö hade fått ordentlig påfyllning också.

Badade ordentligt, ingen som vet när nästa tillfälle kommer.

 

Här också!

Var väldigt länge sen jag kunde spaa mej fram på etappen.

Fast sen skulle jag till min bil.

Fast drygt tre timmar i skogen kännns bra.

Var hemma och slappade.



 


Hallå Prylaffären jag är godissugen!!!!!!!

 

Jodå jag blev insläppt och bjuden på en massa smarrigt godis,

Precis vad jag behövde.

Var en sväng i Pinnaffären och bjöd mej på god kaka också.

I morgon förväntar jag mej jobb i nån annan skog.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards