Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 10 november 2015

Av Sigge Svamphund - 10 november 2015 17:52

Jag har haft en mycket bättre hunddag men matte tog visst ut fredagen den 13 i förskott.

Började tidigt i morse, då vaknade hon och var övertygad om att hon brutit armen.

Hon hade haft nån läskig marsdröm där hon slogs för sitt liv men ändå blev mördad.

Men man ska inte slåss på nätterna (självklart ska man aldrig slåss) och inte drämma in handen

i en stenhård betongvägg.

Nu vet inte matte om det är så det gått till men troligast.

I alla fall så har jag en mer eller mindre enarmad matte som gnäller.

Himla tur att det är vänsterhanden för annars skulle hon inte ha klarat av att köra bil och jag

hade inte blivit skjutsad till bra skog.

 

Perfekt här har jag inte jobbat på nån månad.

Nu ska alla arbetsplatser kollas.

Hittade faktiskt lite jobb ganska omgående så det började bra.

 

Finns till och med en och annan kantarell men de är så få att de står kvar i skogen.

 

Svampvatten gör nytta.

Min spabäck som var torr vid mitt förra besök hade vatten nu.

Använde den ordentligt.

   

Jo det gick alldeles utmärkt att jobba på en hel del av mina arbetsplatser.

 

Bra storlek var det på dom också.

Kändes väldigt bra detta.

 

Fast tyvärr så har en del dött torkdöden.

Jag kollade massor med arbetsplatser och hittade en hel del.

Så började matte uttala en massa ord som inte ska upprepas.

 

Detta är kameran.

Matte skulle ta nån bild på mitt arbete.

Nä sa kameraeländet och skickade ut objektivet så långt det går.

Tänker inte alls ta några bilder, tänker ingenting.

 

Efter många nya underliga ord och en massa grejande så lämnade den detta meddelande.

Bara det att den vägrade stänga av sej, hjälpte inte ens att ta ur batteriet.

Med möda drog den in objektivet lite men inget annat hände.

Matte insåg att hon höll på och tog ut fredagen den 13 i förskott.

 

Jag höll mej på avstånd från den svärande och osande matte.

Jobbade istället och matte svor över telefonens kamera.

Mycket bökigare med den.

     

Hittade faktiskt en del spa.

Självklart utnyttjades de och mina spaskall kunde eka över skogen.

 

Tycker att jag lyckades ganska bra med dagens jobb.

Med telefoneländet så fick inte jag plats på bilden.

Åkte hem utan att bilen gick sönder eller matte körde av vägen eller andra katastrofer.

Matte försökte greja med kameraeländet som fortfarande var på samma vidriga humör och vägrade allt.

Fick höra att nu hade den gått sönder och köpa annan kamera det kommer att dröja innan matte har

råd med.

Hon letade fram den gamla som hon glömt att kasta och den kunde tänka sej att ta bilder.

 

Perfket!

Ska på eftermiddagsrunda och då träffade jag Människovalps Astird.

Mycket trevligt för hon vill alltid busa med mej.

 

Vi hade planer på skoj i lövhögar.

Men tråkmänniskor typ matte och Astrids mamma hade andra planer,

Typ att jag skulle följa med matte och Astrid gå in, korkat.

 

Gick till Pinnaffären.

Fick lite att äta vilket jag verkligen behövde.

Tur att jag har mina affärer och Siris kylskåp annars skulle jag svälta ihjäl.

Matte blänger däremot mycket ondskefullt på kameraeländet och säjer fula ord.

Vet inte om alla de där besvärjelserna hjälper för helt plötsligt drar den in halva objektivet en

vägrar fortfarande fungera.



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards