Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 22 november 2015

Av Sigge Svamphund - 22 november 2015 18:13

Blä!!!!!!!

Bara att inse att den enländiga arbetslösheten är nära nu.

Var ännu kallare när jag gjorde morgontoalett.

Så skulle jag på längre runda, ingen skjuts idag heller med hänvisning till kyla och jägare.

Träffade i alla fall Rottis Helga och bjöd henne på lite av allt mitt godis.

Måste hålla mej väl med alla brudar.

 

Lyckades inte smita till Siri för jag var fånge i onödiga kopplet.

Kollade om det fanns några intressanta dofter på spårvägen, hade inte passerat nån jag känner.

 

Allt är alldeles eländigt hopfruset av denna kyla-

Kan faktiskt återgå till det där trevliga vädret som var för bara några dagar sedan.

 

Dött och övergivet överallt.

Undrar var alla mina kompisar håller till och varför matte helt plötsligt har flera meter långa ben.

 

Men bada tänker jag göra.

Har en mycket bra badplats här.

 

Kan du tänka dej att göra lite nytta och ta bort den där onödiga isen?

Jag försökte döda den men misslyckades.

 

Titta så illa det är!

Hur ska jag nu kunna sköta min päls och bada?

Jag behöver faktiskt bada varje dag och sånt går bara att utföra i alla mina sjöar.

 

Försökte trösta mej med jobb.

Men inte ens det gick bra.

 

Med mycket möda och slit så hittade jag en Svart trumpetsvamp.

Alldeles stelfrusen och troligen stendöd.

Kollade massor med andra arbetsplatser men de var alldeles tomma och övergivna.

 

Röjde loss med dunken istället.  

Bra att i alla fall ha den om jag nu blir arbetslös.

 

Antingen följer du med eller så kan du vänta.

Jag måste bara kolla nåt.

Enligt matte behövde jag inte kolla nånting.

 

Ja jag badar och?

Det fanns ingen onödig is här och det ska inte flyta pinnar i vattnet.

För övrigt var det inte alls kallt, bara svalt och uppfriskande.

 

Hm jag känner minsann att Siri har passerat här.

Tänkte att matte skulle vara ouppmärksam så skulle jag "råka" spåra henne hem till henne.

Men matte var mer uppmärksam än jag trodde.

 

Helt plötsligt befann jag mej bland en massa godis och sen blev jag fångad av onödiga kopplet.

 

Titta!

Jag träffade Färghandels Vilma!

Var flera hundra år sen sist, tur att matte hade en välfylld fick för Vilma svälter alltid.

Gick hem och hade tråkigt.

Skulle klara av eftermiddagsrundan och matte påstod att alla mina affärer var stängda.

 

Inte alls!

Pinnaffären var faktiskt öppen och jag hade planer på att lära mej att göra kransar.

Bra sysselsätting om jag blir arbetslös.

Släpades runt på en trist runda sen.

Hoppas det är varmare och bättre väder i morgon så jag kanske kan få åka nånstans.






Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards