Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 30 november 2015

Av Sigge Svamphund - 30 november 2015 18:01

Äsch!

Jag var minsann lovad att få åka till nån av mina bra skogar idag.

Men................................

När jag gjorde morgontoalett var det nån slags isglacering överallt och halt är bara förnamnet-

Nä sa matte vi ska inte åka nånstans idag och ännu mindre efter att hon kollat tidningen på nätet

och läst om en massa avåkningar.

 

Tänk om du kunde vara vänlig och befria mej från fångenskapen.

Blev inte alls befriad eftersom jag inte skulle göra det jag planerade.

Vadå, blir jag blåst på de stora bra skogarna kan jag väl få roa mej med annat.

 

Usch!

Fulvintern har försökt visa suitt fula tryne också.

Hundlivet kändes ganska bedrövligt.

 

När till och med jag fördrar att gå i gräset då är det HALT.

 

Syns inte så bra, men detta är asfalt täckt av is.

Skridskor hade varit bra för att ta sej fram.

 

Skönt att äntligen nå skogen för här var det inte halt längre.

Hade en massa planer för spa, jobb och andra intressanta hundsysselsättningar.

 

Hittade såna här Stubbhorn.

Vackra svampar.

 

Onödiga isen hade tydligen haft fullt upp med att ställa till oreda på gator och vägar för mina spa var

befriade och fullt användbara.

 

Fast fulvintern hade gjort ett försök här också.

Men den hade misslyckats för det var bara en liten bit till min stora glädje.   

Inne i skogen finns det en yttepytte sjö.

Händer att jag badar i den, men nu hade onödiga isen inte behagat dö där.

 

Så kan jag meddela att de Rödgula trumpetsvamparna har frusit ihjäl.

Inser att arbetslösheten närmar sej och vi svamphundar har inte ens nån arbetslöshetsersättning.

Svält och armod väntar alltså.

 

Tjoho!!!!!!!

Min nästansjö har återkommit!!!!!

Gissa om jag roade mej rejält i den.

 

Skulle kolla om det hade fötts några Bombmurklor.

Letade rejält men inte minsta lilla valp ännu.


 

Hittade bara en stackars Trattkantarellvalp som knappast lär nå vuxen ålder.

 

Kollade en annan arbetsplats för bombmurklor.

Tomt där också.

Irriterande för Pinnaffären hade minsann hittat igår.

 

Ja, ja jag kunde ju roa mej i alla fall, underbart med alla dessa vattenmängder.

Så här ska det alltid vara i alla mina skogar.

 

Här stod matte och ropade på mej och begrep inte var jag var.

Jag syns ju hur tydligt som helst.

Är nog tur att nån människoveterinär ska kolla hennes ögon i morgon.

 

Gick ut på Vilda grisvägen.

Snorhal den också, matte längtade efter extraklorna till kängorna.

 

Illa.

Var tvungen att döda onödiga isen för att nå vattnet.

Jag som hade bestämt att det är vår nu.

 

Jag frångår INTE mina rutiner.

Tänker stå här tills det har regnat godis över Heden.

Blev godisregn.

Gick hem och hade tråkigt.

 

Detta är min nödgran på torget.

Tyvärr så är den numer oåtkomlig på grund av det helt onödiga staketet.

Tänk om min granar i skogen också hade så här vackra lampor.

Inte får jag åka till nån skog i morgon heller.

Matte ska till nån människoveterinär som ska se henne djupt in i ögonen och förstöra synen för många

timmar framöver.

Men Siri har lovat att hon ska hämta mej och umgås med mej medan matte är på rymmen.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards