Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 21 november 2015

Av Sigge Svamphund - 21 november 2015 18:00

Gjorde morgontoalett ioch det var kallt.

Minus 7,5 och onödig is på alla vattenpölar, inte alls bra.

Skulle på längre runda, matte vägrade att skjutsa mej.

Hänvisade till att det var kallt och lördag så troligen fullt med vapenkramare i alla bra skogar.

 

Vidrigt!!!!!

Onödiga isen har stulit allt mitt vatten på Heden.

 

Bedrövligt alldeles vitt och fruset överallt.

Dessutom verkade jag vara enda hunden i hela Malmköping, alldeles ensam och övergiven.

Hade faktiskt med mej av mitt godisförråd.

Tänkte att det skulle fungera bra att ragga med hjälp av det.

 

Inte mår mina svampar bra heller.

Vinterskivlingarna var alldeles djupfrysta och hade fått päls.

 

Stackars små Ostronmusslingvalparna.

De honner nog inte bli vuxna utan fryser ihjäl.

 

Gick till skogen.

Lika fruset inne i den men jag tänkte i alla fall leta efter jobb.

 

Växte godis i ihåliga trädstammen.

Slukade allt även om det är ett tecken på att arbetslösheten kan närma sej.

 

Jag jobbar.

Krävdes mycket slit innan det gav resultat.

 

Alldeles djupfrysta Trattkantareller.

De står kvar i skogen.

Faktiskt de enda jag lyckades hitta idag.'

 

Går det inte att jobba så ska jag kolla andra viktiga saker.

Har nämligen väldigt obehagliga aningar.

 

Vidrigt!!!!!

Precis som jag ande så har onödiga isen invaderat min badplats.

Inte gick det att döda den heller.

 

Nu gäller det att rädda vad som räddas kan.

I onödiga isen har det frusit fast en boll, jag är övertygad om att den tillhör Siri.

Hon brukar nämligen slarva bort bollar här.

Jag slet hårt med både tänder och klor.

 

Hårt arbete men nu är bollen räddad.

Kändes mycket bra.

 

Tog med mej bollen och bestämde mej för att kolla om det fanns badmöjligheter längre bort.

 

Gjorde det inte.

Eller jo om jag hoppat i från bryggan för vid land där lurade onödiga isen.

Bryggan blev jag förbjuden att sätta tassarna på för enligt matte var den hal.

 

Hej Smilla!

Det var väldigt länge sen vi träffades.

Självklart bjöd jag henne på en massa godis, gäller att hålla sej väl med brudarna.

 

Nu så, jag ska lämna bollen till Siri har jag bestämt.

Befinner mej redan utom synhåll.

 

Siri var inte hemme, hon var upptagen med att rasta sin husse.

Men jag fick lön för väl utfört arbete.

Massor med smarrig korv och fika med nybakad kaka.

Siri ska faktiskt följa med mej till skogen ibland framöver för hennes matte ska operera armen igen.

Bra då får jag sällskap ibland i alla fall och slipper vara en så övergiven hund.

Gick hem och hade tråkigt.

Ute på eftermiddagsrunda som också var tråkig för alla mina affärer hade stängt.

I morgon hoppas jag att det normala vädret har återvänt.




Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards