Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 8 november 2015

Av Sigge Svamphund - 8 november 2015 17:54

I morse så gjorde matte sitt bästa för att ta död på mej igen.

Släpade ut mej för morgontoalett i svampvattennedfall, jag hade faktiskt haft en sömnlös natt

som jag ägande åt att se över alla min skador sen gårdagen.

Sen skulle jag på längre runda.

Då hade nedfallet upphört och jag ville åka nånstans alltså gick jag till min bil.

Jo jag fick åka med den men bara en liten bit.

Mina bra skogar får vänta tills det är vardag igen.

 

På plats i skogen.

Har kollat ett gäng med arbetsplatser men de var tomma.

 

Visst har svampvattnet en massa positiva effekter, så länge jag inte släpas ut i det.

Här har det bildats spa igen.

Var bra länge sen sist.

 

Helt plötsligt så hittade jag en Brunsopp, de ska inte alls växa i november.

Det är en god svamp men tyvärr så var larverna också sugna på den så den är kvar i skogen.

 

Tränade på att bygga mattefällor.

Såna här kan vara väldigt effektiva och hon borde ha snubblat tycker jag.

Men varje gång jag försökte så såg hon den.

 

Fällan gick alldeles utmärkt att använda som markeringsverktyg också.

 

Dålig bild men jag hittade lite Rödgul trumpetsvamp.

Allt jobb är bra jobb just nu.

 

Drog vidare och kollade fler arbetsplatser.

 

Rejäl storlek på många.

Kändes bra att få jobba ordentligt för en gångs skull.

 

När jag inte jobbade så hittade jag en massa trevliga spa, syns ett par små bakom mej.

Utnyttjade självklart alla.

Min päls var verkligen i behov av inpackningar.

  Jobba och jobba ännu mer.

Hittade faktiskt ganska nyfödda valpar också så det finns hopp om att jag kan jobba länge än.

Bara fulvintern håller sej borta.

 

Jaha ute på vägen och där borta är Malmköping.

Faktiskt väldigt nöjd med min skogsrunda ett par timmar utan svampvatten och riktigt mycket jobb.

 

Nä jag är inte alls desperat, men jag måste faktiskt prova alla vägspa också.

Vattentjuven kan ju återkomma när som helst.

 

Matte hittade massor med fina maskrosbald.

De borde vara döda i november.

Marsvinen blev väldigt lyckliga över att serveras såna.

 

Det är inte alls höst, det är vår.

Här är beviset, de kör med nåt på spårvägen alltså är det vår.

Bra blir ingen fulvinter, den är inställd.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards