Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 15 november 2015

Av Sigge Svamphund - 15 november 2015 18:09

Jag hade gärna åkt till någon bra skog idag också-

Men matte påstod att de som var tänkbara troligen var fulla med jägare så det var

bättre att hålla sej borta.

 

Kanske inte blir så tokigt i alla fall.

Matte skulle lämna nåt till Sirimatte och jag ansåg att det var lika bra att snabba på innan hon ångrade sej.

 

Men öppna dörren och släpp in mej!"

Skitmatte kan ångra sej vilken sekund som helst och släpa iväg mej i onödiga kopplet.

Blev insläppt och matte lämnade det hon skulle.

 

Trevligt.

Siri ville hänga med mej till skogen.

 

Först kollade vi av den lilla skogsdungen.

Fanns som vanligt inget spännande i den.

Har faktiskt några arbetsplatser men de var tomma.

 

Fortsatte i nästa skog.

Fanns inget att jobba med där heller.

 

Matte hittade den här som såg ut att vara alldeles väldigt nöjd med livet-

 

Jag och Siri vi blir nöjda om du behagar komma innan onödiga isen anfaller.

Siri har redan slängt sej i sjön och jag väntar på pinnen jag.

 

Blev mycket bad.

Skönt och uppfriskande.

Kunde ha fortsatt länge men badkrukan påstod att det är kallt i vattnet.

Är det inte alls!

Gick vidare och letade efter nåt skoj, vi hittade inget.

 

Kollade min arbetsplats med Vinterskivlingar.

Hade fötts massor med såna, men självklart hade matte glömt att ta med något att plocka dom i.

Ska hämtas nån annan dag.

 

Inte fanns det Osronmusslingar på skoj rampen heller.

Jag som hade förberett mej med en bra markeringspinne och allt.

 

Det är lurigt nu.

Solen skiner och det är plusgrader.

Men i skuggan där härjade minsann frosten.

Är nog tur att min bil har fått sina vinterdäck.

 

Gick visst att jobba lite längre bort i skogen.

Hittade ett gäng med Trattkantareller.

Men de är också kvar i skogen.

 

Nån som är sugen på blåbär?

Än finns de.

 

Verkar vara slut på det roliga i skogen nu.

Kom överens med Siri om att det nog var dags att gå hem till henne.

Vi började vara fikasugna.

 

Finns det nåt till oss?

Vi är hungriga.

Fick mycket alldeles utsökt korv.

 

Men den där mackan med smarrig skinka är väl i alla fall till oss?

Ni människor behöver väl inte äta eller?

Vi fick faktiskt smaka.

På väg hem så träffade jag en av alla mina bästa människovänner, fick en massa godis.

Behövde jag, de där korvarna hade jag redan förträngt.

Sen har jag mest haft tråkigt.

Jo jag har noga övervakat att inte matte fick för sej att tvätta min reflexväst igen.

Gjorde hon inte, den är orörd.

I morgon är jag lovad en bra skog för då ska det vara jägarfritt igen.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards