Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 20 november 2015

Av Sigge Svamphund - 20 november 2015 17:55

Trodde att jag skulle få åka och jobba i nån av alla mina storskogar idag.

Men när jag skulle ut så fick jag inte på mej reflexvästen vilket innebär att det

inte alls blir de stora skogarna.

 

Hamnade i Spökskogen.

Var ett tag sen jag var där och tänkte att det kanske skulle gå att jobba i den nu.

 

Kollade massor med arbetsplatser men de var tomma.

Ingen ordning alls i den skogen i år.

 

Med möda så hittade jag en djupfryst Rödgul taggsvamp, det var en hel del äckliga minusgrader i natt.

 

En Trattkantarell hittade jag också.

Ja, ja man ska ju vara glad för det lilla.

 

Jo jag tänkte att vi skulle ta den här vägen.

Kanske finns nåt trevligt här.

Men enligt matte skulle vi inte alls åt det hållet idag.

 

Vad sa du?

Hörde jag verkligen rätt?

Ja jag kommer för vi har åkt redan va?

 

Tjoho!

Shopping i min allra bästa Grisöronaffär.

Började med att kolla vad jag skulle ha för godis.

 

Kollade av matsäckarna också.

Finns mycket gott till en svältande svamphund.

 

Nya mjukisdjur.

Men nä jag lägger pengarna på godis istället.

 

Nu blev det helt plötsligt väldigt intressant.

Han som äger min Grisöronaffär lyfte ner godislådor på golvet.

Jo jag provsmakade av det.

Sen hade jag handlat klart och matte betalade det jag köpt.

 

Kolla den stora väldigt välfyllda kassen bredvid mej.

Den är MYCKET speciell.

Fanns ytterligare en kasse med det andra jag hade handlat.

 

Hemma igen.

Någon hund har minsann pinkat på MIN bil!!!!

Ja jag vet vem det är efter en noggrann undersökning.

 

Detta är min vanliga godisburk.

Eländigt liten, inte konstigt att jag aldrig får nåt.

Bredvid sitter Balder som försöker komma över det som är mitt.

 

Detta är min nya godisburk!

Eller burk det är en hink som rymmer 12 liter, perfekt storlek för allt mitt godis.

I nya godisburken är innehållet i den mystiska kassen.

Jag fick köpa hela det kvarvarnade lagret för nästan ingenting.

Tydligen har det mest varit jag som köpt sånt här godis så nu skulle det göras plats för nya sorter.

Känner mej som en mycket förmögen hund.

Funderar på om jag ska ställa till med en rejäl godisfest för alla hundar jag känner eller om jag ska

smaska i mej allt själv.

Svårt val som jag måste ta en ordentlig funderare på..

Enligt matte så behöver jag inte alls vandra runt i mina affärer och tigga numer.

Jag tigger aldrig, jag blir bjuden och det är en stor skillnad!!!!!




Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards