Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 19 november 2015

Av Sigge Svamphund - 19 november 2015 18:02

Har inte så mycket att berätta om denna hunddag.

Var till och med erbjuden att vara hemma och passa tråkhuset.

Skulle aldrig falla mej in att släppa i väg matte utan övervakning, henne måste jag ha

stenkoll på.

Egentligen så skulle hon ha tagit vägen förbi nån människoveterinär och röntgat händerna.

Men så blev det inte för de var så långa väntetider idag, får bli en annan dag.

Sen passade jag bil på ett ställe i Eskisltuna medan matte gjorde tråk.

 

Ja, jag gå du in och handla den där tråkmaten-

Jag passar både min bil och hela ICA Maxis parkering.

Perfekt sysselsättning när svampvattnet vräker ner.

 

Tänk äntligen har de förstått att matte kan gå vilse där inne.

Numer sitter det kartor på kundvagnarna.

Matte är ju bra på att läsa kartor i alla fall de som visar bra skogsvägar.

Hon kom tillbaka utan att ha gått vilse.

Åkte till nästa ställe för att reklamera kameran.

Den där giganten är en skitbutik med otrevlig personal.

Matte fick bråka en hel del och upprepa ordet reklamationsrätt och konsumentköplag många gånger.

Personalen gjorde allt för att få det till att matte orsakat felet.

Men nu är kameran skickad nånstans och sen återstår det att se hur detta slutar.

 

Medan matte var inne i skitbutiken så anföll fulvintern.

Titta så det ser ut på min stackars bils tak.

Föll mängder med äcklig snö.

Skulle åka hem och när vi var en bit från Eskilstuna så blev det svampvatten istället.

Jag drabbades av akut behov av en gran.

 

Matte har stannat och jag har väldigt, väldigt bråttom till granen där borta.

 

Så där granbesöket är avklarat och jag kan tänka mej att gå en sväng då nedfallet upphört.

 

Detta var trevligt ett spa.

Efter att ha provat det ordentligt så gick jag vidare.

Hittade inget av värde.

 

Jo detta var utmärkt, en så stor spagrop att den borde kallas för nästansjö.

 

Jobbade gjorde jag också.

Hittade lite Trattkantareller, men de står kvar i skogen.

 

Människor är, som alla hundar vet, ett mycket märkligt släkte.

Varför hoppar nån ur stövlarna i skogen?

Fanns ingen människa i närheten heller.

 

Säkert ingen som saknar de där stövlarna och det jag hittar tillhör mej.

Alltså tog jag en stövel,

 

Ytterligare ett ljuvligt spa och stöveln var perfekt att använda där.

Men........................

 

Titta på min vackra päls.

Nu försökte fulvintern anfalla i skogen.

Alltså ville jag till bilen och åka hem.

Fick gå till min bil för att åka hem.

Insåg att jag bor på ett mycket bra ställe för här var det ingen fulvinter bara svampvatten.

Slappade och hade inga som helst planer på nån eftermiddagsrunda pga nedfallet.

Men det avtog så jag släpades ut.

Hälsade på i Rosa elefantaffären och försåg mej med godis.

 

Hemma igen så förberedde matte min bil.

Hon har hört att det ska bli kallt och fryser svampvattnet blir det inte kul att försöka få bort från

rutan.

Ännu värre med hennes onda händer.

Hörde nåt om att jag ska ut och åka i morgon.

Hoppas jag hamnar på nåt trevligt ställe.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards