Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 16 november 2015

Av Sigge Svamphund - 16 november 2015 17:56

Idag blev jag faktiskt skjutsad till skogen.

Vardag och då brukar det vara alldeles jägarfritt.

 

Bra, det var ett tag sen jag jobbade här.

 

Gamla Bläcksvampar kan faktiskt vara väldigt vackra.

I alla fall enligt matte.

 

Perfekt, nu var en av mina bästa spagropar påfylld.

Ägnade mycket tid åt pälsvård,

 

Jobbardags.

Jo det hade fötts nya Trattkantareller sen jag var här sist.

 

När de väl började växa i år så bestämde de sej tydligen för att växa överallt-

Finns till och med på gamla murkna stubbar nu.

 

Så tittade jag de här små konstiga svamparna.

De heter Gelétaggsvamp.

Känns alldeles dallriga och taggarna är som en sträv kattunga.

Ska gå att käka som godis om de rullas i strösocker.

Nä, det har matte inte provat de får alltid vara kvar i skogen.

 

Fler ljuvliga spa till behövade svamphund. 

Underbart att de finns nästan överallt nu.

 

Jobbade mer.

Bäst att passa på.

 

Nä jag tänker inte alls gå till min bil.

Jag tänker faktiskt sitta här borta och invänta bättre tider.

Syns som en svart prick på vänster sida av vägen.

Men jag blev lurad av ett godisregn på vägen.

 

Fast det blev inte så tokigt.

Jag blev dumpad hos Siri en stund.

Nåt som matte skulle ha gjort på eftermiddagen hade hastigt flyttats till nu.

Var bättre att käka korv där än passa bil eller tråkhemma.

 

Eftermiddagsrunda.

Hej Pinnaffären.

Vet du, jag är så extremt ensam och det är ALDRIG någon som kliar på mej.

Blev ordentlig kliad som ni ser, nästan så jag började spinna.

 

Tog mej in i affären.

Snälla Eva, ingen har brytt sej om mej på många evigheter.

Men hon bara stirrade på datorn så jag la mej och väntade.

 

ÄNTLIGEN lite mänskligt umgänge.

Verkligen vad jag behövde.

I morgon är jag lovad en rejäl runda i bra skog.

Hoppas på mycket jobb också.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards