Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 7 november 2015

Av Sigge Svamphund - 7 november 2015 18:09

När jag vaknade i morse så inträffade ett naturfenomen.

Ute började det falla svampvatten!!!

Sånt är ju numer så extrent sällsynt så det borde vara rödlistat.

Ansåg att jag inte alls behövde göra någpn morgontoalett, har faktiskt superblåsa.

Släpades ut av ondsinta matte som inte alls brýr sej om de enorma skador jag får av nedfallet.

 

Fast titta här, trots nedfallet så jobbade jag på morgonrundan.

Hittade ett gäng med Ostronmusslingar vid Hembygdsgården.

Tänkte inte gå ut mer idag, hade både jobbat och lyft på benet.

 

Utsläpad igen.

Enligt HonSomÄlskarAttPlågaOskyldigaHundar så kom det bara lite svampvatten.

Hjälper inte jag får i alla fall fruktansvärda skador.

Hade planer men de blev minsann stoppade, borde nog se mej om efter ett nytt hem,

 

Släpades till närmaste skogen.

Enligt skitmatte behövde jag säkert besöka nån gran.

Behövde jag inte alls, har supertarm!

 

Som sagt jag blir skadad av svampvattennedfall.

Här är ett tydligt exempel, skulle kolla om det fanns godis i ihåliga trädet men glömde att jag hade en pinne i munnen.

Gick inte bra.

 

Brukar växa Ostronmusslingar där, men inte idag.

Nu hade det bara fötts Grönmusslingar.

 

Nedfallet har i alla fall det positiva med sej att det bildas vattenpölar som kan bli bra spa.

Fast jag ska fortfarande inte vara ute.

 

Här brukar jag kunna jobba.

Men inga Ostronmusslingar på rampen idag inte.

 

Godistallen blommade igen.

Den ska inte blomma ännu, borde dröja ganska länge egentligen.

 

Människor kan då inte hålla ordning på nånting.

Varför tappar man kalsonger i skogen?

 

Föäda massor med Vinterskivlingar nu.

Bra för då kan jag i alla fall jobba med såna.

 

Svampvattennedfallet har ökat och jag vill hem.

Kan du komma nån gång medan jag i alla fall har en chans att överleva skadorna?

 

Fick vänta i evigheter medan hon letade efter mitt onödiga koppel som hon tappat.

Hade gärna kunnat ligga kvar i skogen, jag behöver det inte.

 

Snälla Rosa elefantaffären kan jag få en godis eller två?

Är så svårt skadad att jag nog inte orkar ta mej hem.

Mycket bra affär för jag fick godis.

Fortsatte till Pinnaffären och berättade hur synd det är om mej.

Fick en ny pinne.

Gick vidare till Prylaffären och fick mer godis.

Hemma igen så ägnade jag all tid åt att se över alla skador, skitmatte vägrade skjutsa mej till veterinären

för intensivvård vilket jag hade behövt.

 

Eftermiddagsrunda utan nedfall.

Släpp in mej!

Jag ska kolla kylskåp och fika.

 

Nähä skulle varken det ena eller det andra.

Siria människor har rymt så jag skulle bara se till att hon kom ut en stund.

Tänkte ta med henne till skogen, men det förbjöd skitmatte.

Det höll på att bli mörkt och hon tänkte inte alls leta svarta hundar i mörk skog.

Siri fick fortsätta passa sitt hus sen, om hon hade gillat katter hade hon kunnat vara hos mej.

Men hon jagar alla katter hon ser och mina ska ingen jaga så det funkar inte.



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards