Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 12 november 2015

Av Sigge Svamphund - 12 november 2015 18:05

Klarade av morgontoaletten utan några bekymmer.

Sen skulle jag en sväng till skogen.

Eller det skulle jag inte alls för svampvattnet hade börjat falla, alltså skulle jag vara

hemma och slappa.

Släpades ut, passerade Pinnaffären där jag fick en bra pinne och tänkte söka skydd där.

HonSomÄlskarAttPlågaSinHund släpade med mej och påstod att jag var larvig.

Jag är inte alls larvig jag blir dödligt skadad!!!!

 

Släpades till närmaste skogen.

Som vanligt den urusla ursäkten att jag nog behövde uppsöka en gran och annat tjafs.

Behövde ingenting!

 

Kollade ihåliga trädstammen.

Växte godis där, lite tröst i allt elände,

Men det hade inte kommit några Ostronmusslingar, bara ännu mer såna där Grönmusslingar.

Skönt att i alla fall kunna jobba lite.

 

Femtioelva nyanser av grått var det och svampvattennedfallet har tillfälligt upphört.

 

Kollade mina Vinterskivlingar, de har blivit flera och de växer.

Nån dag när det är torrare så ska matte plocka såna till nån som vill ha.

 

Titta matte!

Jag har jobbat!

Hittade en hel del Ostronmussling där, fick självklart en massa beröm för mitt jobb.

 

Nä nu kommer det en massa nedfall igen och jag vill hem.

Skulle inte alls hem och då fick jag ännu mer bråttom innan matte ångrade sej.

 

Hej Sirimatte!

Vill du kasta den där bollen till mej?

Ville hon inte.

 

Gick in och käkade upp Siris mat istället.

Matte sa åt mej att passa Siris matte och försvann.

 

Hundra evigheter senare dök hon upp.

Kan vi få godis nu efter det hårda slitet med att passa Siris matte?

Min matte hon hade varit hos människoveterinären och blev som vanligt försedd med en massa tvåor.

Tydligen hade de snott nästan allt hennes blod också plus att hon ska ombesiktigas.

Ingen kvalitet på mattar nu för tiden.

 

Ni fikar........................

Har ni ingen tanke på att vi också är VÄLDIGT fikasugna?

Fick fika sen skulle jag gå hem.

 

Matte skulle städa år det inneboende marsvinen.

Jag var en artig hund och försökte umgås med dom under tiden.

Matte törs inte släpa lös dom på golvet eftersom de ännu inte riktigt vant sej vid att bli hanterade.

 

Sen var det lika bra att kolla så de trivs i sin nystädade bur.

De uppskattade som vanligt rent spån och nytt hö.

Gick på eftermiddagsrunda,

Tiggde godis vid Prylaffären och hälsade på i Pinnaffären.

 

Pinnaffären är ett bra ställe.

Inte nog med att jag blir försedd med bra pinnar, nu går det alldeles utmärkt att låna en kamera där också.

Den gamla håller på och driver matte till vansinne, men det fanns lånekamera.

Den ska vi prova i morgon.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards