Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 13 maj 2009

Testat ny skog

Av Sigge Svamphund - 13 maj 2009 17:47

Idag har jag varit i en ny skog.

Alltid trevligt med besök i nya marker.

Om jag ligger så här så tror jag att matte inte ska se mej.

Hade planer på att spaa alldeles utan hennes inblandning, men tyvärr så ser hon mej alltid.

Måste komma på ett bättre sätt att gömma mej.

Så här ser skogen ut där jag var. Riktig gammal trollskog.

Om man går tillräckligt långt (typ en mil) så kommer man till en av mina närmaste sjöar.

Matte som inte har några som helst vett o begrepp om avstånd i skogen insåg till slut att vi hade gått så långt att vi var ganska nära Fyrsjön.

Fanns många trevliga spagropar i skogen.

Testade självklart alla.

Detta är dunkmissbruk!

På ett ställe hade de hemska skogsmaskinerna dragit fram. Efter sej hade de lämnat vad som säkert varit ypperliga dunkar om de inte kört över alla.

Insåg att platta dunkar inte alls är lika trevliga som de ofröstörda.

Idiotiska skogsmaskiner som både förstör skogen och mina dunkar!

Ser ni den svarta pricken långt bort???

Det är jag som har hittat en ny sjö.

Väntar på att den extremt långsamma matte ska behaga komma så jag kan ge mej ut och provsimma sjön.

Gick alldeles utmärkt att simma även i den sjön.

Men tyvärr så bodde det ett par såna här ilskna kanadagäss i den.

De gillade inte alls att jag simmade i deras sjö.

Blev inte så många dopp som jag hade önskat.

Hemma igen så somnade jag på balkongen.

Det tar på krafterna att utforska nya skogar.

Vaknade av att jag blev blöt.

Kastade mej upp och in fullt övertygad om att jag utsattes för nån ny form av tortyrkammare.

Möttes av en gapskrattande matte som hade väldigt skoj åt att jag sov så hårt att jag inte ens märkta att det kom hälsovådligt regn på mej.

Imorgon väntar en mycket hård jobbardag.

Jag ska visa framtassarna som fyrbent etappledare på Sörmlandsleden.

Det kommer folk från Sörmlandsledens kansli som ska hjälpa matte och mej att återställa efter vandaliseringen vid skärmskyddet.

Alltså tänker jag jobba hårt med alla möjliga viktiga göromål.

 
 
Ville

Ville

13 maj 2009 18:22

Vaddå Sigge...menar du att du ska jobba hårdare
än vanligt?? Du jobbar ju alltid hårt, inte alls konstigt att du somnade på balkongen och du drömde säkert om Giah så då märker man inte regn. Lite taskigt av matte att inte varna dig..
Hoppas du får en bra dag imorgon så Simma lugnt kompis!!

http://marno.bloggagratis.se

 
Acke och Primo

Acke och Primo

13 maj 2009 19:34

Nya skogar är ju inte fy skam att upptäcka! Vi garvade ( ja skällde då...) åt ditt balkong uppvaknande;) hi hi...regn är ju sköööönt ( tycker inte Acke)Du jobbar och står i som vanligt, matte ska försöka att lära mig (Primo) att leta kantareller i höst...hmmm hur det nu ska gå till när hon inte kan hitta såna själv så jag kan träna!

Nää nu är det fika dax....eller ja matte säger att hon ska fika och då måste man ju hålla koll på golvet;)

Tjingelitjong!

http://lagottokrullisarna.bloggagratis.se

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

13 maj 2009 21:45

Men fy så taskigt att platta dunkarna, hur kan dom bara? Vilken tur att du inte blev biten av gässen. Dom kan vara riktigt otrevliga.
pussar

http://lagottoflickorna

 
Ludde

Ludde

13 maj 2009 22:03

Snygg sjö du hittade. Be matte blåsa hårt i dunkarna så kanske dom återfår formen... Ta det lugnt i morgon! Det är så klart kanslimänniskorna som ska hjälpa dig! Säg bara åt dom vad dom ska göra. Kram, Ludde

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Truddelutt

Truddelutt

14 maj 2009 07:41

Kul att upptäcka nya marker.
Hoppas du får en bra dag i dag ute på sörmlandsleden!

http://truddelutt.bloggagratis.se

 
Ingen bild

malte o snoki

14 maj 2009 09:12

å en ny skog låter härligt! undrar just om vi ska gnälla på matte o köra oss till "Snokeholm" så vi får lite skog i oss!!
slafspussar

 
Torsten

Torsten

14 maj 2009 09:51

Nya skogar, platta dunkar, arga gäss....REGN...Dessutom ska du rensa upp det andra har förstört! Du är en duktig hund!
Hoppas du inte får det alltför arbetsamt idag, att du får tid att utforska o göra lite fynd....
Kram på dej!

http://www.prinstorsten.bloggagratis.se

 
Marie

Marie

14 maj 2009 11:05

Vet du Sigge?! Man blir alltid så glad när man är här inne hos dig och läser om alla dina upptåg! Så en gästinlägg med något spännande innehåll är varmt välkommet! Du har min mail så det är bara att författa och sen maila! ;-)

God torsdag på er!
Marie

http://hundblogga.blogspot.com

 
Hunden Liza

Hunden Liza

14 maj 2009 14:02

Ohh, nya ställen är alltid spännande att besöka. Finns ju mycket att utforska. Men fy för skogsmaskiner som förstör dunkar.

http://hundenliza.blogspot.com

 
Matte

Matte

14 maj 2009 14:25

Vilken mysig skog du hittat!!! Med både sönder tuggade dunkar,sjöar och spagrop....
Vad härligt.
Men du, Buddah hade en hel dunk att leka med. Där är det nog han som står för missbruket.*L*
Kram på er...

http://frippe.bloggagratis.se

 
Katta & Doriz

Katta & Doriz

14 maj 2009 14:33

Dumma är de, de där skogsmaskinerna! Det enda bra med dem är att det blir härliga spagropar där de kört.

http://www.kattarina.se

 
'♥♥♥♥L med Juni o Cola♥♥♥♥

'♥♥♥♥L med Juni o Cola♥♥♥♥

14 maj 2009 14:43

kul med lite nya ställen att undersöka:)ha en fin helg gubbilubben:)

http://juniocola.bloggagratis.se

 
molle funderar

molle funderar

14 maj 2009 18:28

tjena gena..
hade en tanke !!
med tanke på allt ditt slitjobb du gör runt omkring i skog och mark ..
Svampletande osv...
NÄR HAR DU SEMESTER !!

http://www.pillans.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards