Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 30 december 2015

Försökt nyårsbada

Av Sigge Svamphund - 30 december 2015 18:08

Idag fick jag faktiskt åka med min bil.

Egentligen är det en hundlig rättighet att åka med den varje dag, men nu påstod matte att

den nog behövde motioneras lite.

Planen var att jag skulle ha åkt till ett trevligt ställe, ja denna årstid när komonstren har gått

hem till monsterhuset.

Alltså åkte vi, men inte hamnade jag i den där enorma trevliga hagen inte.

Bakom min bil så låg det en STOR långtradare som inte fått lära sej det där med hålla avstånd.

Hade jag kunnat sticka ut ett ben genom bakrutan så hade jag kunnat peta på den.

I det läget vägrade matte göra vänstersväng och desutom är det lite dålig sikt där,

 

Hamnade här i stället.

Har faktiskt inte varit här sen i somras och jag har massor med bra badplatser.

 

Ute på den här udden har jag många.

Alltså planerade jag för många trevliga bad i Båven.

 

Denna eländiga onödiga is!!!!!

Nu har den invaderat hela Båven också, inte en chans att ens doppa klospetsarna.

 

Där ute ligger det nåt som jag tror att jag behöver.

Behöver du inte alls, det är en boj som båtar använder sa matte.

Vet jag inte om jag tror på, hade det varit normalt hade jag simmat ut och kollat.

 

Soluppgång och motljus då blir det nästan spöklikt ute.

 

Tänk om det var en annan årstid.

Jag vet hur mycket jag jobbade precis här en gång i somras.

Men nu var det alldeles tomt och övergivet.

 

Kollade runt men hittade inget av intresse.

 

Fastnade i onödiga kopplet eftersom jag skulle gå en bit efter stora vägen.

 

Framme på nästa ställe och jag kunde återigen konstatera att människor är underliga.

Varför lämnar man sina kängor så här?

Matte vägrar ju gå ut utan skor och andra de dräller skor och stövlar överallt.

Jag har hittat såna mängder genom åren att jag nog hade kunnat öppna skoaffär,

 

Titta vad jag hittade!!!!!!!!

Det finns öppet vatten, det ÄR badsäsong.

Eller det var det inte alls för det var en massa onödig is närmast land så jag nådde inte vattnet,

 

Gick till en komonsterhage istället,

Självklart inga monster där nu, men jag kollade noga av.

Vet minsann hur opålitliga de där monstren är.

Alla mina bra arbetsplatser var lika tomma här.

     

Här framme har jag mycket bra badplatser.

Hoppet är det sista som överger svamphunden så kanske..................

 

Nähä, inga trevliga bad här heller bara is så långt ögat når.

Skitväder!!!!!!

Jag behöver bada!

Drog runt ett tag utan att hitta något av värde.

En gammal Saffransticka var allt jag lyckades hitta.

Den är så gammal att den nog har antikvärde.

 

Men här borta då?

Är liksom sista chansen att kunna hittat vatten.

 

Titta!

Jag har hittat vatten och badkrukan påstår att jag inte alls ska bada för det är kallt och en massa annat

som hon inte har en aning om.

 

Sååååååååååå underbart.

Jag kunde ha tagit ett gäng simturer men fick nöja mej med ett dopp bara eftersom matte hade så

väldigt mycket åsikter.

Gick tillbaka till min bil och åkte igen.

Skulle ha passat bilen på ett ställe men matte tittade på parkeringen och sa att nån annan gång inte idag.

Åkte hem och slappade.

Gick ut på eftermiddagsrunda.

Efter att ha konstaterat att Prylaffären var stängd igen så hade jag andra planer.

Du behöver inte alls in i Pinnaffären sa matte.

 

Jag behöver in i den, alltså knuffade jag upp dörren och tog mej in.

 

Titta här,

Om jag inte hade tagit saken i egna tassar och gått in så hade jag missat utsökt god julskinka.

Så till slut

GOTT NYTT SMÄLLARFRITT ÅR!!!!!!



 
 
Ingen bild

Björn

31 december 2015 09:22

GOTT NYTT ÅR Sigge och matte (och katterna så klart)!

 
Ludde

Ludde

31 december 2015 23:59

Du får nog bada nästa år! Gott Nytt År på er hela bunten! NU smäller det så jag får försöka stänga öronen! Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards