Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 27 juli 2012

Den fantastiska katten Sören Fernström

Av Sigge Svamphund - 27 juli 2012 17:38

Som vanligt har jag haft en hel del att pyssla med idag.

Efter sedvanliga morgonrutiner så gick jag en sväng till skogen.

Hittade en del skoj på väg dit.

 

Undrar om den är till för alla oss hanhundar eller?

Jag lyfte i alla fall på benet där.

 

Den här skylten sitter vid kyrkogården.

Är verkligen människor SÅÅÅ korkade att de försöker parkera eller campa där????

 

Jaha, men det är faktiskt inte marknad i skogen.

Fast varken jag eller matte dricker alkohol i skogen och knappt nån annanstans heller.

 

Skönt att lämna kaoset bakom sej och komma in i fridfulla skogen.

 

Titta så fridfullt det ser ut om man tittar från skidbacken.

Alldeles tyst och lugnt var det också.

 

Använde min skoj ramp en hel del.

Alla hundar borde ha tillgång till såna här ramper att springa på.

 

Jag vill ha REGN!!!!

Titta det är så torrt att aspsoppen har blivit alldeles rutig på hatten.

Kollade till mina svarta trumpetsvampvalpar men de hade inteväxt.

Ska dansa regndanser.


 

Badade självklart massor för det verakr som om äckelhetten är på väg tillbaka igen.

 

Nåt vidrigt monster har invaderat Heden.

Fast det verakde inte som om det åt svamphundar.

Gick hem och slappade ett tag.

Sen var det dags jag skulle gå och hälsa på fantastiske Sören Fernström på hans arbete.

 

Som sagt Henden är sej inte lik.

Detta brukar vara en ganska öde gata normalt.

 

Sören och hans husse hittade vi på en gång.

Matte hade nämligen fått platsen utpekad redan igår.

Här ligger Sören och slappar på sitt arbete.

Nu undrar förstås alla vad han jobbar med.

Så här är det.

När Sören var en liten kattvalp så var det väldigt nära att han fått vandra över regnbågsbron.

Men han blev räddad och hamnade på ett hem för hemlösa katter, där hittade hans människor honom.

Hans matte gör massor med fina saker och de säljs på marknader och Sören har blivit marknadskatt.

 

Titta här!

Sörens jobb.

Människor får klappa honom och betala för det, så skänks alla pengar vidare till andra behövande katter.

 

Här är burken där alla klappsugna människor får betala.

Kan tala om att det är flera tiotusentals kronor som Sören har jobbat ihop till alla stackars katter som

behöver hjälp.

Matte klappade honom väldigt mycket både från henne och mej och så på uppdrag av andra.

Skulle hon ha klappat för alla pengar hade vi fått stå där väldigt länge.

 

Eftersom jag är en artig hund så hade jag köpt present till Sören.

Hans arbete är så fantastiskt att han kan behöva nåt extra och jag kan avstå nåt grisöra för den skull.

 

Sören har planer på att "klappa" mej.

Blev inte "klappad" eftersom han sa en del fula kattord medan han viftade med tassen.

 

Är man megakändis så har man självklart ett turnéschema.

 

Medan vi var hos Sören så kom det flera och klappade honom.

Men här var det lugnt och jag tror att han spanar efter fler klappsugna besökare.

 

Phu, det blev hett så jag la mej också och slappade en stund.

Sören slutade säja fula ord till mej också, jag gillar ju alla katter och vill bara vara vänlig.

Nu hoppas både jag och matte att massor med besökare klappar Sören MÅNGA gånger så det blir massor 

med pengar till alla stackars katter som behöver hjälp.

Det Sören och hans människor gör är värt all beundran och respekt.

Om nån av mina besökare vill att Sören ska klappas under denna helg och samtidigt bidra till hans

insamling så hojta.

Matte ställer så gärna upp och gör det.

För övrigt så stöd gärna ert lokala katthem eller varför inte öppna ert hem för en katt som längtar efter

kärlek, värme och mat.

Världen kryllar tyvärr av katter som ingen vill ha och som "kastas bort" när de inte är söta kattungar längre.

Tänk på stackars Mysan som bodde både hon mej och Kasper, hennes mirakelson Myse, Askur som bor

hos mej och som skulle ha mist huvudet 10 veckor gammal om inte jag och matte kommit när vi gjorde.

Eller de kattungar som jag hittade den där kalla aprilmorgonen dumpade bakom en sopcontainer.

Människan är grym och vi djur som har det bra kan ju göra vad vi kan för att hjälpa våra meddjur som

inte fått samma liv.

 

Matte handlade av Sörens husse.

Askur och Freja blev alldeles galna i bollarna fyllda med kattmynta.

Den fina nyckelringen ska matte ha själv.

Som sagt fantastiske Sören ska klappas fler gånger denna helg


 
 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

27 juli 2012 20:10

Visst är Sören jamarns duktig marknadskatt ! Jag har faktiskt med mig en sån där Punkboll här på hotelrummet i Norge :)
Hälsa till Sören o hans husse från mig o matte om du träffar dom nåt mer i helgen.

http://kjellebus.blogspot.com

 
Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

27 juli 2012 21:18

Sören är tydligen en välkänd jamars katt, har vi hört jamas om.
som smlar in pengar till hjälpbehövande katter. Jamrs bra jamar vi.

Tass tass

http://katternasblogg.blogg.se

 
Nalle

Nalle

28 juli 2012 00:19

Härligt reportage om vår lille Kille.
Tack för det Sigge en nospuss till dig och en stor kram till Matte så klart.
Nalle

http://pawsnwhiskers.webs.com

 
Eva H

Eva H

28 juli 2012 12:11

Vilken superbra katt!!!
Om matten din kan klappa 20ggr från oss så skickar vi till matten.
Hoppas förresten att kattgrannens dotter o måg ser honom! De har ju en typ av hittekisse hemma o borde klappa Sören. (Deras flyttade ju in på eget bevåg, till hundar o allt.)
PUSS på dig gubben!

http://fyrfotingar.blogspot.se

 
Kasper

Kasper

28 juli 2012 18:29

Bra dag, men ett fasligt liv på lugna Heden! Hur går det nu med kantarellerlna där?
Sören är en hyvens katt, tänk att vara MARKNADSKATT! Kan inte finnas många såna här i världen.
Heder åt både honom och hans tvåbeningar!

http://kasperian2.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards