Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 19 maj 2010

Blixtar och dunder

Av Sigge Svamphund - 19 maj 2010 17:45

Kan inte skryta med att det hänt speciellt mycket idag inte.

På förmiddan så var jag med matte medan hon gjorde en massa dötrista

mänskliga tråksaker.

Var alltså ganska uttråkad.

Tillbaka hemma så var jag bara inne en stund, så bestämde matte att det var

dags för dagens skogsrunda.

Fanns hotande moln så det blev bil långt bort i skogen.

Hörde att egentligen skulle vi ha gått en rejäl runda men det var för långt

i dag och så var det fruktansvärt kvavt.

   

På väg ut i skogen.

Var ingen riktig fart på mej heller.

  

Hittade i alla fall ett gäng med såna här ljuvliga spagropar.

Åskar hördes mycket intensivt med ganska avlägset.

  

Hann med att lägga lite energi på svamphundsjobb.

Just här så markerar jag några murklor.

Matte var inte heller på humör, läs rejäl åskhuvudvärk så ibland var jag tvungen att

vara nästan övertydlig för att hon skulle se murklorna.

  

Lite variation i svamphundsjobbet.

Hittade lite såna här rökslöjskivlingar.

Normalt kommer de ganska sent på hösten men visar sej ibland så här på våren.

  

Hittade min gamla underliga sak som jag har i den skogen.

Men det var så konstig äcklig luft att jag inte riktigt orkade engagera mej i den.

Åskar hördes mer och mer så efter bara en timme så ansåg matte att vi skulle

gå till bilen.

  

Så här såg himlen ut.

Blixtrade hela tiden och mullrade massor.

Precis när jag satt mej i min bil så kom hälsovådliga regnet.

Bra planering ibland.

Hemma igen så brakade det loss ordentligt.

Som ni alla vet är ju min matte totalt helgalen.

Åska är hennes absoluta favoritväder, desto mer blixt och dunder desto bättre

enligt henne.

Helst ska det komma ett åskväder varje dag minst enligt galna matte.

Normalt bryr jag mej inte alls om Åskar man i dag blev det lite för mycket.

Helgalna matte stod och tittade på det medan jag försökte få henne att begripa

att när det mullrade så huset nästan skakade då är det för mycket.

Ja,ja jag fick bort henne från balkongdörren till slut.

Lyckades placera henne i soffan så jag kunde leka knähund.

Kändes bäst så eftersom Åskar var ovanligt högljudd.

Fast ett grisöra och jag glömde alldeles vad som hände ute.

Just ja, ni vet ljusen i skogen och brända fläcken.

I dag lyckades matte och ansvarig på Harpsund äntligen nå varandra.

Han var så tacksam för att vi varit uppmärksamma och dessutom tänkte på att

meddela honom.

För som sagt det kunde ha slutat med katastrof.

Han skulle visst åka och titta efter en mycket noggrann beskrivning från matte

om exakta platsen.

Så till sist

I morgon tänker jag berätta resultatet

av tävlingen!

Ni som inte tävlat hinner ännu.

15.00 imorgon torsdag så tar det stopp.

 

 
 
Katta & Doriz

Katta & Doriz

19 maj 2010 18:25

Min matte är lika konstig. Hon älskar också den där Åskar. Jag bryr mig inte. Men Torsten.katten tuggar fradga när Åskar hälsar på. Jag försöker alltid hjälpa honom, Oftast blir han sur. Konstig katt.
Hoppas de kommer på vad det är för idioter som tänder ljus i skogen!

http://www.kattarina.se

 
paula

paula

19 maj 2010 18:56

Åskar e ball! Enda gången matte inte gillar honom så värst mycket är tydligen när man är ute med segelbåt mitt på havet och Åskar kommer på besök.

http://paulaz.se

 
Rudi

Rudi

19 maj 2010 20:50

Här höll sig Åskar på avstånd, så dt är fortfarande lika kvavt och jobbigt. Man blir ju genomsvettig på bara en kissepromenad!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

19 maj 2010 22:08

Våran Matte hon går ut på altanen med tak och sitter och tittar på detta elände. Vi brukar dra oss så långt bort från dörrar och fönster som möjligt. Konstiga dom är människorna. Ha en bra kväll

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Ludde

Ludde

19 maj 2010 23:06

Jag håller med om att din matte verkar riktigt galen, men vad gör väl det när hon serverar grisöron till Åskar? Ju galnare desto bättre! Bra att hon är envis också och inte gav sig förrän hon fick tag i Harpsundaren... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
elliot Kung Af Upphärad

elliot Kung Af Upphärad

20 maj 2010 02:49

Här har det varit jättevarmt idag men ingen Åskar.
Hoppas att dom kommer till klarhet med vem det är som tänder ljus i skogen..

http://www.kulan.bloggplatsen.se

 
Hillman & Illerson

Hillman & Illerson

20 maj 2010 08:22

Hugaligen åskar gillar vi inte alls inte min matte heller och husse säger att det blir så dyrt när den rackarn dyker upp. Kul att du hittade en spa-grop i alla fall innan åskar hälsade på ordentligt. Rätt skönt att ligga i knä när det smäller och dånar.

Taxkramisar

http://taxar.bloggagratis.se

 
Kasper

Kasper

20 maj 2010 10:51

Jag gillar inte Åskar ett enda dugg! Det gör inte mina katter heller.
Matte inte direkt älskar honom, men hon brukar få en väldig fart och rycka ur ett par elkontakter. Vill ha både dator och modem kvar, säger hon.
Verkligen läskigt det där med ljusen i skogen! Tycks krävas extra koll där.
Spännande ska det bli med tävlingssvaren!

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

 
Lena,Moa,Maiko,Kelu

Lena,Moa,Maiko,Kelu

20 maj 2010 11:05

Vi har inte hört något ifrån Slåsskar i år, men matte går också omkring och säger att" det är åska långt borta.." och ser plågad ut. Här regnar det mycket och väderleksrapporten stämmer inte alls... Vi skulle haft sol i många dagar nu. Så är det att bo nära fjällen i Norlland.

http://nysvansat.blogspot.com

 
Ingen bild

Valle Vagabond

20 maj 2010 14:01

Kvav luft blir man trött av. Är det värre för svarta hundar tro? Jag är ganska seg i värmen jag med. Och min matte säger att Jon känner väl till huvudvärkandet. Usch ja. Hoppas på klarare väder. Men du Sigge! Jag tror egentligen inte så mycket p att du är så trött. Jag har ju läst om alla murklor du hittat hela tiden. mycket bra jobbat får jag tillägga! Och din matte är ju hur duktig som helst fast hon har huvudvärken. Nospussar!

 
Ville

Ville

20 maj 2010 15:38

Du som är sån modig kille och tycker Åskar är skrämmande...ja jag erkänner tycker inte han är så ball när han är nära och högljudd heller.
Nospuss till dig och Matte

http://marno.bloggagratis.se

 
Snygg-Göte von Fornborgen

Snygg-Göte von Fornborgen

20 maj 2010 17:12

Tjena Sigge Svamphund!!
Vad gulligt att du är rädd för åskan.
Killkram från Göte!!!

http://colliepojken.blogg.se

 
Älsa o Ästher

Älsa o Ästher

20 maj 2010 18:07

meeen åååå vi har ju missat din tävling=(( vi gissar utom tävling bara för skojs skull då..1356 st=)
usch o blää för åskar..att din matte gillar han då!! Nej han vill vi inte ha hit..men dom hotar med han här också=(
hihihi jo du Sigge du skulle ha vart med när dom letade kantareller i blomlådor ...kantarellerna var instuckna i te-silar=))))

http://leonland.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

malte o snoken

21 maj 2010 08:31

här var så kvavt igår men vi fick aldrig nån åska tyvärr, det är ju rätt skönt när den väl kommer o rensar luften liksom.
slafs

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards