Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 19 maj 2008

Vad har jag

Av Sigge Svamphund - 19 maj 2008 17:48

gjort idag då?

Som vanligt varit mycket upptagen med allt möjligt.

Började dagen med att följa med matte till Eskilstuna.

Först fick jag passa bilen på en parkering medan matte handlade.

Faktiskt riktigt trevligt att passa bil på stor parkering, finns mycket att titta på.

Sen åkte jag och hälsade på mina bästa kompisar hennes föräldrar.

Min bästa kompis och mattes yngsta valp Marcus och människovalpen Oliver kom också dit.

Lyckades bjuda mej på lite kakor där. Sen var jag tvungen att passa bilen igen.

Den andra människovalpen ska visst döpas om ett tag och det skulle köpas nån present till honom.

När jag kom hem så gick jag runt min sjö.

Självklart så badade jag en massa och grejade med andra viktiga hundgöromål.

På väg hem så hade jag tur.

På ett ställe hade jag ganska länge en skoj vägkon som jag brottades med. Så försvann den men nu hade någon ställt tillbaka den.

Jag hade en lång och intensiv brottningsmatch med den men blev utskrattad av ett gäng som höll på och jobbade där.

De sa att roligare hund hade de aldrig sett.

Ja,ja det är tur att jag kan underhålla nån i alla fall.

På bilden är det jag och vägkonen.

Helst vill jag ju ta hem den men det får jag inte.

 
 
Bella

Bella

19 maj 2008 19:28

Hej snörping. Oj, vad du har mycket att göra. Ingen rast och ingen ro....När får du semester...
Åsså skrattade de inte åt dig, de fattade ju att du hade superkul och skrattade med dig förstås!

http://orvegard.bloggagratis.se

 
Svea

Svea

19 maj 2008 19:46

Hej Sigge, jag brukar läsa din blogg och avundas dina spagropar! Jag gillar också spagropar men matte brukar bara låta mig bada i spagropar med rent vatten. Fast idag trodde jag faktiskt att hon skulle göra en riktig spagrop åt mig i trädgården. Men hon skulle visst bara plantera rosor. Istället tvingade hon mig in i duschen fyra gånger! Det är inte alls lika kul som att bada i en spagrop.

http://hem.bredband.net/setterfnatt

 
Cavvetjejerna

Cavvetjejerna

19 maj 2008 20:38

Men Siggeplutt då...alltid hittar du något nytt varje dag. Äsch..den där vägkonen kunde du väl få ta med hem. Kanske kan bli en sån där bra ha grej du vet...

http://cavaliersajten.bloggagratis.se

 
Ingen bild

molle

19 maj 2008 20:43

Men vilken bra grej,, den borde du fått ta med dej hem, tycker jag.. kan ju vara bra att ha..

 
Tanten

Tanten

19 maj 2008 21:34

Du är underbar Sigge, en sådan tur att vi har dig här!

http://ettlitetkatteri.bloggagratis.se

 
 Anna med Tim

Anna med Tim

19 maj 2008 23:12

Du har aldrig funderat på att ta anställning som apportör så duktig som du är på att bära saker?

http://timsevimse.blogg.se

 
Kasper med matte

Kasper med matte

19 maj 2008 23:41

Åh va mycket skoj du hittar! Men jag hittade något skojigt jag också, fast hemma när matte åkte ifrån mig. jag hittade en bibel, den smakade gott. I min hörna finns en bild på den ifall du blir nyfiken.

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

 
Marianne

Marianne

20 maj 2008 00:41

Du fick ju ta hem den gröna dunken och då kanske du kan få ta hem denna röda fina plastkon också. En sak av varje färg borde ju vara ganska så lagom. Eller hur?

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
Charlotte med lånehunden

Charlotte med lånehunden

20 maj 2008 10:17

Hihi... har matte stor plats borde du få ta hem den. Koner kan man inte få för många av, de går ju att använda till mycket inte bara som leksak. Är det ok om jag länkar till dig? För jag gillar din blogg i massor.

http://charlottas.bloggagratis.se

 
Moa och Maiko

Moa och Maiko

20 maj 2008 15:34

Hej Sigge! Vad du bär och står i - när har du vilodagar? Är det bara när det regnar ute?
Du, kan du skicka den där konen till vår matte? Vi har så ynkligt pyttiga koner när vi tränar lydnad och det skulle underlätta enormt att få koner som SYNS på långt håll. "Inte tillåtet" säger vår trökiga matte, men då tycker vi att reglerna ska ändras! Vi ska be matte ta ett kort på våra ynkliga koner, så förstår du att vi har svårt att hitta den s.k "rutan" ibland.

http://nysvansat.blogspot.com

 
sacco

sacco

20 maj 2008 17:54

Det är klart du är roligt Sigge, annars skulle du inte ha så stor fanclub. Fast vägarbetare måste vara en ny fanclub:)

http://ABC, det borde vara Stockholm och Uppsala. Tror ma

 
Ingen bild

malte o snoki

21 maj 2008 11:02

vilka fynd du gjort! skyltar o koner! du skulle starta ett museum!

 
Ingen bild

benzon

21 maj 2008 17:14

åhh du hare u lika roligt aje dag som molle blir så avis att ni får träffa så mycket olika pers å framörallt hitta grejer..den där konen skulle jag behöva här hemma oxå..ha e bra dag...benzon

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards