Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 26 maj 2008

VAM

Av Sigge Svamphund - 26 maj 2008 17:40

Idag blir det bara ett kort inlägg från mej och utan bilder.

Jag har ägnat mej åt VAM (läs vård av sjuk matte).

I går kväll blev matte sjuk och bara sprang på toa.

Var så illa att hon inte ens klarade av att se en bild i Molles blogg utan att vara tvungan att rusa iväg.

Har haft en jobbig natt med en matte som gjort ungefär allt utom att ligga still och sova.

Så dagen har gått åt till att vårda henne.

Fast när jag skulle gå ut fick jag själv välja väg.

Gissa vilken jag valde?

Just det, självklart den till sjön.

Fick inte gå runt hela sjön utan bara runt en udde och det var en massa mänskligt stön hela tiden om att inte orka.

Jag försökte få matte att inse att hon skulle bli frisk direkt om hon tog några bad.

När min mage krånglade för ett tag sen så blev jag ju som en ny hund av några dopp.

Men nädå, hon tror fortfarande att tortyrkammaren är bra.

Tror inte jag, det är säkert den hon blir sjuk av.

Har alltså tillbringat större delen av dagen med att hålla matte sällskap på soffan. Förhoppningsvis mår hon bättre imorgon så det händer lite här igen.

Får se om jag tittar in hos er andra ikväll eller om det får vänta tills imorgon.


 
 
Ingen bild

molle

26 maj 2008 18:45

Vilken tur att jag gjorde dina arbetsuppgifter idag då,, så ni kan vila er och bli bra!

 
Marianne

Marianne

26 maj 2008 21:01

Fy för dålig mage, stackars matten. Jag tror nog att det var mattes mat som fixade din mage, inte baden. Men det går ju aldrig att veta säkert. Så ta ett dopp även nästa gång magen krånglar på dig.

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
Cavvetjejerna

Cavvetjejerna

26 maj 2008 21:03

Åhhh...stackars matte! Eller är det kanske dig det är mest synd om som inte får din dagliga simtur.
Nä ä.. det är matte det är mest synd om.
Krya på dig matte säger vi.
Här kommer lite gos från Cavvetjejerna

http://cavaliersajten.bloggagratis.se

 
Bella

Bella

26 maj 2008 21:03

Du är en fantastisk svampvovve och nu också en VAM-vovve. Ja, jag vill gärna ha chans på dig! Idag har jag badat till magen och det var jättekul men mina vovkompisar som jag var på prommis med idag gillar inte att bada..... de bara badar fötterna så jag halvbadade...
Nu är jag utställd och klar för denna gång skönt....Nu får det vara bra med sånt trams ett tag. Fick fnissa lite för där fanns vovvar som hade bollar och småmadrasser över hela sig...Pudlar säger matte att de heter.....

http://orvegard.bloggagratis.se

 
Ingen bild

gunilla

26 maj 2008 21:49

Stackars matte! Jag vet hur det känns

 
sacco

sacco

26 maj 2008 22:57

Stackars matte som mår dåligt. Ta hand om henne ordentlig nu så ska du se att ni snart är ute och kollar Sörmlandsleden igen.

http://sacco.bloggagratis.se

 
lillis

lillis

27 maj 2008 08:36

Vad kul att du tittade, det är alltid kul med nya bloggare.Hoppas att din matte mår bättre idag
Ha det gott

http://danslillis.bloggagratis.se

 
 Timse

Timse

27 maj 2008 10:13

Hoppas din matte kryar på sig, trist och vara dålig. Dutta och gosa lite extra på henne från oss.

http://timsevimse.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards