Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 26 maj 2009

Skaffat ett nytt intresse

Av Sigge Svamphund - 26 maj 2009 18:06

Mänskliga dumheter!

Bara för att jag hade en massa att göra igår så ansåg matte att jag kunde ta det lugnt idag.

Behöver aldrig ta det lugnt.

Jo, när det kommer hälsovådligt regn men inte annars.

I alla fall så var jag i en bra skog med flera sjöar.

På väg till sjön så höll jag på att krocka med en hare.

Jag hade väldigt bråttom för att kasta mej i vattnet och såg inte haren som kom från skogen.

Den sprang precis framför nosen på mej.

Matte förbannar att hon inte hann få upp kameran.

Men jag är ju inte intresserad av jakt så jag fortsatte till sjön utan att ha krockat med haren.

Fast den var typ ett par decimeter från nosen på mej.

Det ni Malte och Snoken!!!!!!!!!

Badade en hel del i första sjön.

Sen fortsatte jag till sjö nummer två.

Efter att ha badat ännu mera så bestämde jag mej för att skaffa ett nytt intresse.

Jag hittade en båt.

Efter gårdagen så vill jag åka mer båt.

Alla båtar går säkert till ön.

Den här låg ju inte ens i vattnet.

Men om matte (som tvärvägrade) lagt den i sjön så hade jag nog kommit till ön igen.

Tröstade mej med att fynda en vattenkanna istället.

Idag hade jag ju tid med såna.

Fick självklart inte behålla den. Hörde talas om att jag har minsann en egen hemma och det räcker med den.

På väg tillbaka till första sjön så hittade jag ett skoj rött skaft som någon har lyckats tappa i skogen.

Kan ha kul med såna också.

Det gick alldeles utmärkt att simma i den superstora och djupa spagropen.

Mycket bra att först spasimma i den och sen kasta mej i sjön för att bli ren igen.

Hittade en båt i vattnet.

Bestämde mej för att med den så borde jag komma till ön.

Tänkte stanna kvar tills matte rodde mej ut på sjön.

Hade fortfarande ingen framgång.

Bara en massa mänskligt tjafs om att det var fel sjö, fel båt och fel på ungefär allt.

Jag har i alla fall bestämt att jag ska ha som mitt nya intresse att kolla alla båtar.

För eller senare så ska jag väl hitta en som tar mej till ön igen.

Resten av dagen har det inte hänt så mycket.

Matte väntar på att Åskar ska komma på besök ihop med blixt och dunder.

Innan Åskar kommer så får hon alltid en väldig huvudvärk.

Jag känner faktiskt av jag också när han är i antågande för jag blir ganska slö.

Himlen är alldeles svart nu så kanske att han snart kommer.

Hörde talas om att imorgon så vänttar det en överraskning på mej.

Matte vägrar berätta vad för då kommer jag att börja gnälla redan nu.



 
 
Myrra

Myrra

26 maj 2009 18:35

Jag har nästan, men bara nästan, slutat ränna efter harar jag med. Dom är så himla mycket snabbare än jag och dessutom är det roligare att leka med matte och bollen!:)

http://hundenmyrra.blogspot.com

 
Kasper

Kasper

26 maj 2009 18:47

Nuru Sigge, nu har jag gjort inpackning som till och med slår dina, tror jag!!!
Födelsedagsparty, som jag såg det!!!
Kolla! :-)
(Kan lova att jag HAR sett en gladare matte än min...)

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

 
Valle Vagabond

Valle Vagabond

26 maj 2009 20:47

Hej Sigge! Du är igång som vanligt ser jag. Bra att du har koll på skogarna. Jag har kommit hem efter min Ölandsresa och inspekterat min skog igen också. Den såg nästan ut som när jag lämnade den. Lite nya blommor och blad bara.

http://vallevagabond.bloggagratis.se

 
Torsten

Torsten

26 maj 2009 20:58

Jag har ju en båt...om "Skorven", duger kan jag köra ut dej till ön om du vill....fast då vill jag låna din fender...;)

http://www.prinstorsten.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Cavvetjejerna

26 maj 2009 21:06

Hoppas du kommer till din ö snart!
Ser att du är i full gång med dina bad nu.
Massor med nospussar från Molly & Moa

 
Ville

Ville

26 maj 2009 21:41

Jag hade fått knäck i öronen och gett mig av efter haren....din matte måste vara stolt över dig som inte drar iväg, aldrig bråkar....men du badar och nu vill du ha en båt ;)
Du är störtskön säger matte och vill att jag ska lära mig mer av dig!!

http://marno.bloggagratis.se

 
Hunden Liza

Hunden Liza

26 maj 2009 22:05

Värsta bra att att hitta en vattenkanna i skogen. :-)

Min husse och matte ska visst till den där marknaden, för det är så att ett sånt där otäckt hästmonster som matte sköter om ska ställas ut där. Så de kommer att besöka marknaden. Själv så ska jag vara "farmor" vakt då. *Surar*

http://hundenliza.blogspot.com

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

26 maj 2009 22:50

Vilken tråkig matte du har som inte ville ro dej till ön. Åskar skulle kommit till oss i kväll men han har väl annat för sej
pussar

http://lagottoflickorna

 
Timse

Timse

26 maj 2009 23:00

Duktig du var som struntade i haren som var så nära. Jo det var härligt att bada häromdagen, synd bara att det händer så sällan. Vi borde flytta dit du bor eller nåt tycker jag...är ont om sjöar med gångavstånd till hos mig, finns en men det är rätt långt dit med.

http://timsevimse.blogg.se

 
Ludde

Ludde

26 maj 2009 23:04

Jag tror att din matt uppskattar om du håller dig till vattenkannor, och inte börjar samla båtar också... Jag hade nog försökt att hänga på haren i alla fall. Det sitter liksom i generna att springa efter. Och du, var det måsägg på bilden?

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Ingela

Ingela

26 maj 2009 23:08

Härliga Sigge som inte bryr sig om harar!!! Hoppas att du snart får åka till ön och kan hälsa på oss;-)

http://www.siriochjag.blogspot.com

 
Katta & Doriz

Katta & Doriz

27 maj 2009 00:18

Jag har också båtar som intresse. Det fanns några såna vid sjön där vi bodde förut. Fast här finns inga. Matte säger att det är för att det inte finns någon sjö här. Konstigt.

http://www.kattarina.se

 
Älsa & Ästher

Älsa & Ästher

27 maj 2009 06:41

Förstår att du längtar tillbaka till ön, oj vilket paradis för en vattenhund=), där skulle vi också trivas!
Undrar vad din matte har för överraskning på gång till dej nu då? Vi blir som vanligt nyfikna, vi får titta in senare idag och se vad ni hittat på=)

http://leonland.bloggagratis.se

 
Truddelutt

Truddelutt

27 maj 2009 08:07

Väntade på Åskar här oxå men han kom aldrig. Om han inte gjorde en visit in natt förstås. Då sov jag så gott så jag hörde inget i så fall.

Hoppas du får en trevlig dag!

http://truddelutt.bloggagratis.se

 
Smilla

Smilla

27 maj 2009 10:43

Jag har aldrig åkt båt... Syrran har gjort det och säger att det är skitkul.

http://lapptussen.blogg.se

 
Ingen bild

malte o snoki

27 maj 2009 12:21

ja båt som är så härligt å åka!! tur att alla båtar tillhör dig liksom då är det bara att åka! tack matte för alla fina recept!!! nu har matte nästan skalat syrenen på tomten...

 
Åsa

Åsa

27 maj 2009 13:21

Så det är båtar som gäller nu, din knashund! Du är underbar Sigge.

http://ettlitetkatteri.bloggagratis.se

 
Kicki, Jolly och Skorpan

Kicki, Jolly och Skorpan

27 maj 2009 14:26

Det var en stund sen jag var på besök här. Du kämpar på med dina spagropar, simturer , och sakletningar. Jag förstår att du var i ditt esse på mattes föräldrars ö.
Min mor hade också en ö, den heter Jungfruholmen och ligger i Edsviken utanför Stockholm.
Ha det fortsatt alldeles underbart!

http://www.travarens.se

 
Ingen bild

malte o snoki

27 maj 2009 16:42

å va vi darrar när vi läser om h ha haren...
matte vågar knappt berätta att malte den otäckingen klippte en harpalt för ett tag sen... "Är det samma trut du pussar din matte med" sa matte då... usch så sorgligt.
slafspuss

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards