Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 24 november 2015

Äntligen fika

Av Sigge Svamphund - 24 november 2015 17:56

Äntligen!

Inte samma tråk idag som de senaste dagarna.

Hamnade i min bil så jag skulle till och med få åka nånstans.

Men ingen reflexväst så jag insåg att jag inte skulle hamna i mina bra storskogar.

 

Jaha en vända i skogen innan andra saker skulle göras.

 

Kollade arbetsplatser.

Här hittade jag några stackars Trattkantareller som dött av kyla.

 

Denna eländiga onödiga is!!!!!

Här ska det vara bra spa och jag hade akuta pälsvårdsbehov eftersom jag visste vad som väntade.

   

Men här var det bättre.

Rinnande vatten och inpackningsskum.

Fast skummet var oanvändbart eftersom det var fruset.

Lyckades i alla fall få till lite pälsvård.

 

Passade på att kolla fler arbetsplatser men hittade bara lite som frusit ihjäl.

Hade tänkt mej att fortsätta längre i skogen men det hade vi inte tid med enligt matte som skulle göra

diverse tråk.

Till bilen och åkte vidare.

Fick passa min bil i stora parkeringshuset vid Sjuka huset medan matte fotograferade sina onda händer

hos människo.veterinären-

Medan jag passade bieln så hade hon lyckats med att både träffa Rottis Helgas matte och sen 

självklart gå vilse i Sjuka huset.

Får vara glad att hon hittade ut så jag slapp passa bil i flera dagar.

 

Hej Selma!!!!!

Dej var det nog hundra år sen jag träffade sist.

 

Gick in till Selma.

Där serverades jag mycket välbehövligt godis.

 

I går så fyllde Selmas matte Ann Marie massor med år, halvvägs till hundra var det visst.

Är man sen administratör i en svampgrupp på Facebook så får man blommor.

Matte fixade bild när hon lekar Tjuren Ferdinad eller nåt sånt.

Mänskligt krafs.

 

Är det så att det är fika på gång?

Du förstår Selmamatte att jag har inte fikat på många evigheter och är väldigt sugen.

 

Bra ställe.

Först serverades jag och Selma ost.

 

Jodå det blev fika.

Käkade ostmacka, mycket gott och precis vad jag behövde.

 

Bla., bla, bla, bla.

Tänk att människor kan prata så eländigt mycket tråk.

Vi hundar vi pratar minsann bara om viktiga saker vi.

Sen påstod matte att vi inte hade tid att vara kvar längre.

Vadå, jag hade minsann tid.

 

Kollade av Selmas gård ordentligt och pinkade in den innan jag var tvungen att åka hem.

Hem och hade tråkigt medan matte höll på med mänskligt tråk som tvätta en massa kläder.

Mycket bättre att bara ha en päls som sköts i spa och sjöar.

 

Eftermiddagsrunda.

Ordning i tillvaron.

Rosa elefantaffären var öppen så jag fick godis och lite umgänge.

 

Sen gick jag till Pinnaffären och serverades mer godis.

Kändes som en helt ok eftermiddagsrunda.

I morgon borde jag få komma till nån av mina stora skogar, har en massa att göra i dom



 
 
Ludde

Ludde

24 november 2015 20:01

Du kanske får spaa i tortyrkammaren tills det blir vår... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

 
Pia o Leidy Widlund

Pia o Leidy Widlund

24 november 2015 20:24

Hmm, den där affären måste jag också besöka. Matte var i Malmköping häromdagen och jag fick följa med. Men nån affär med godis såg jag aldrig till, bara ben när jag kom hem igen

http://www.piaw.se

 
Ingen bild

Christina Johansson

25 november 2015 16:06

Bra att du har dina människovänner i Rosa Elefantaffären och hos Pinnaffären. Det verkar vara jättetrevliga människor som jobbar där. Här regnar det idag, trist tycker jag. Hoppas att Ni har bättre väder. Hälsa matte. Och en puss på nosen till dej, Sigge.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards