Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 31 december 2010

Av Sigge Svamphund - 31 december 2010 18:19

Självklart ett gott nytt år till mina tvåbenta besökare också.

Idag är det ju årets värsta dag för många av oss hundar så jag hoppas att vi alla får ett så smällarfritt nyår som möjligt.

Dagen har jag lyckats fördriva.

Fick en ordentlig långrunda i Bäverbäcksskogen, där hörs inga äckliga smällare

och jag kan vara utan onödiga kopplet.

  

Här har jag precis kommit upp från ett mycket välgörande tasspa.

Tyvärr så räckte inte vattnet till mer.

  

Skitmatte!!!!!

Jag tänkte ju bara hoppa i Bäverbäcken och kolla om pinnen ville flyta eller nåt.

Nädå, fast i onödiga kopplet.

  

Blev av med det igen och kunde röra mej normalt.

Hade planer på att kolla den här stigen.

Förbjuden av matte.

Det är spår av Vilda grisar och eftersom de leder in bland täta granar kan det

ligga nån där.

  

I dag fick jag gå vägen jag inte gått på evigheter.

Mycket trevligt.

  

Men alla bra spagropar var det bara skit med.

Här kom det ytterst lite vatten i mina tassavtryck men inget användbart.

  

Underliga mojen där det ibland finns godis var alldeles översnöad.

Fanns alltså inget godis idag.

  

Om man gräver i snödrivorna så går det att göra fynd.

  

Självklart en grankotte.

Hittade flera stycken idag igen.

  

Helt plötsligt hade de slutat ploga vägen.

Matte hade tänkt att vi skulle gå en bra bit till.

Testade men det var för djup snö och för jobbigt så det var bara att vända.

  

Hittade i alla fall en blommande buske.

Både korv och köttbullar på den.

Självklart är den rensad.

  

Ännu bättre för jag lyckades göra en spagrop.

Var en del slit med att få bort onödiga isen, men sen spaade jag ordentligt.

På väg tillbaka till min bil så kom Lotta åkande i sin bil.

Blev ingen dejt för oss för hon satt i bilen medan våra mattar ägnade sej åt

mänskligt tråkprat.

Åkte hem och hörde hur idioter börjat smälla.

  

Matte öste bort en massa snö från balkongen.

Askur gillar inte  sån. Hade det varit ljud till bilden så hade ni hört hur han

för liv och samtidigt försöker gräva bort den.

Så skulle jag ut för en kortare eftermiddagsrunda.

Kom ut ur porten och det började smälla, la omgående ner alla planer på att

vara ute.

Men matte mutade mej med köttbullar så det blev en snabbrunda.

Varje gång det smällde fick jag en köttbulle.

Måste ju ut ytterligare en gång ikväll. men det kommer att bli snabbt.

När det smäller en massa så får jag leta köttbullar eller så grejar matte så

jag inte ska bry mej.

Här tillbringas kvällen bakom neddragna persienner och för ovanlighetens skull är

TV;n på.

Orolig blir jag, men klarar mej ganska bra inne.

Lider med alla mina hundkompisar som blir darrande vrak på grund av människors

idiotiska påfund.

För att inte tala om alla stackars vilda djur.

Ska ägna kvällen åt att fundera på om jag ska avge några nyårslöften.

Återkommer med dom imorgon.

Ha nu en bra kväll alla mina läsare.

Hoppas att ni hundar som är rädda klarar natten så bra ni bara kan.

Enligt matte så borde sånt här vara förbjudet.

Fast hon är fortfarande halvdöv pga lockket för öronen så hon hör knappt

smällarna



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards