Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 19 december 2010

Av Sigge Svamphund - 19 december 2010 18:43

När jag skulle göra min morgontoalett så vräkte snöeländet ner.

Kände för sällskap så jag satte mej i en snödriva och väntade och väntade.

Tänkte att Dolly skulle komma.

Matte som inget begriper försökte släpa med mej.

Nåt om att när det är 10 minus ska jag inte sitta i snödrivor.

Så svor hon över att kameran var hemma för enligt henne såg det rörande ut

där jag satt och väntade.

Kom ingen Dolly så till slut följde jag med matte.

I går hörde jagtalas om att jag kanske skulle få en runda i antingen

Bäverbäcksskogen eller Gröna männenskogen.

Men eftersom snön vräkte ner vägrade matte.

Min långpromenad började med en planlös vandring.

Men så var turen med mej...............

  

Min schäferbrud Bella dök upp!

Vi har inte träffats på evigheter så det var väldigt trevligt.

Den här bilden är bara löjlig, vadå, sitta och vara snygga?

Fanns viktigare saker att göra.

  

Som sånt här, en massa mycket skoj bus.

  

Vi tävlade om pinnen.

Oftast så vann jag eftersom jag är extremt snabb.

  

Men Bella är en tjuv så hon snodde ofta pinnen för mej.

Fast jag snodde tillbaka den.

  

Sekunde efter att den här bilden togs så slängde hon ner mej i en snödriva.

Mycket förnedrande!

Tur att det aldrig hamnade på bild!

Om jag fått bestämma så kunde människorna ha ägnat sej åt mänskligt tråkprat

resten av dagen.

Men människor är ju ett tråksläkte så vi var tvugna att skiljas åt.

  

Roade mej på egen tass och gjorde ett fynd.

  

En rödlistade grankotte!

Den var jag väldigt rädd om.

Första jag hittat på många dagar.

  

Hela tiden medan jag var ute så vräkte snön ner. Det räcker nu!

Titta på bilden, jag står i snön och håller på och försvinner.

Så liten är jag inte!

Nu är det dags för plusgarder och regn så jag kommer fram i mina skogar!

  

På väg hem så var det dags för nästa dejt.

En av alla mina brudar var ute och passade sin tomt.

Klantmatte glömmer alltid vad hon heter, men vi träffas också ofta på våra

morgonrundor.

Badade en del ihop i somras också.

Tyvärr så blev det bara umgänge genom staketet idag.

Gick hem och slappade.

Snön fortsätter att vräka ner och det blåser.

Typiskt slapparväder.

Har nog kommit ett par decimeter minst här.

Tror jag ska börja sjunga hundarnas kampsång igen.

För er som missat den så lovar jag att lägga in hela texten imorgon.

För så här kan vi inte ha det!


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards