Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 1 december 2010

Av Sigge Svamphund - 1 december 2010 18:12

Börjar med att be om ursäkt för att ni inte fick några besök igår.

Men datorn vägrade att öpnna några bloggar alls.

Ska försöka hinna med några av er i kväll istället.

När jag skulle göra morgontoaletten så var det griskallt drygt 20 minus så det

blev en  ganska snabb runda.

Matte skulle kolla om min bil ville starta för vi skulle ju ut och åka på

förmiddan. Jodå den ville starta men................

Igår så sa ju grinige besiktningsgubben att motorn skulle tvättas för han hade sett oljefläckar.

Matte hade inte sett att det läckte olja nånstans.

Men när den startat idag så lyste både lampan för oljan och varningslampan för

oljetrycket.

Matte vägrade att ens tänka tanken att titta under bilen eller kolla i motorn.

Goda råd var ruskigt dyra.

Vi skulle ju bort och förra gången blev det inställt eftersom mattes mamma

blev akut sjuk.

Köra med min bil var ju inte att tänka på.

Men det finns änglar.

Vi blev hämtade och skjutsade.

  

Här är dagens ena ängel Barbro.

När jag och matte bodde på landet så jobbade hon som personlig assistent åt

vår hyresvärd.

Hon var min absoluta favoritassistent då.

Nu var hon snäll och åkte en omväg för att hämta mej och matte.

   

Vi skulle hit till Nelly. 

Människorna skulle umgås och jag planerade bus med Nelly.

  

Fortfarande service där.

Nelly bjöd mej som vanligt på mat, bra tjej jag har.

  

Var ute en snabbsväng till, men det var bra kallt om tassarna.

  

Gick in och bjöd mej på lite fikabröd istället.

Mycket gott det också.

Så var det dags att åka.

Jag och matte fick åka med snälla Barbro till Eskilstuna och nästa ängel.

Hamnade hos mattes föräldrar som bjöd mej på lunch, eller om det egentligen var

matte som var bjuden. Skitsamma jag fick en rejäl portion.

Mattes mamma är så snäll så jag och matte fick låna hennes bil.

I helgen måste matte ha bil och ingen vet ju om min bil är fixad då.

Någon måste ju kolla var den läcker olja och vad som ska göras.

I Eskilstuna var det rena våren med bara ca 10 minus.

  

Men kolla här......

Vi är på väg hem mot Nordpolen, fast vi bor söder om Eskilstuna.

Pendlade mellan 15 och 18 minus på vägen.

  

Jag behövde lyfta lite mer på benet så matte körde ner mot en bra väg.

All blåst hade placerat ett träd rakt över stigen och jag rådde inte på det.

  

Hamnade vid sjön och ansåg självklart att vi i alla fall skulle gå runt den.

Matte tvärvägrade.

När det är så här griskallt då får jag nöja mej med flera korta rundor istället.

  

Deprimerande detta.

Sjön är alldeles ihopfrusen och badsäsongen är över.

Finns bara en fördel med kylan och det är att jag garanterat slipper tortyrkammaren.

Läs nedanstående text som matte ärligen snott av Acke och Primos matte på

det där Facebook.

Kopiera den gärna och sprid vidare.


Schamponera inte hunden i onödan under den kalla årstiden. Hunden behöver hudens fettlager som skydd mot fukt och kyla. Vid sträng kyla sjunker luftfuktigheten kraftigt både utomhus och innomhus vilket inte blir bättre av elementvärmen. Detta kan torka ur hud och päls så ge gärna hunden lite extra fett under vintern,tex rapsolja./Ur "hundportalen"
 

För övrigt kan jag tala om att det just nu "bara" är 17,9 minus här!!!!!!!!

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards