Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 18 december 2010

Av Sigge Svamphund - 18 december 2010 18:43

Ganska trist dag.

Ingen trevlig hundkompis när jag gjorde morgontoaletten.

Så skulle jag ut igen.

  

Hamnade vid min badudde.

Länge sen jag var där så jag hade förhoppningar om lokal sommar eller så.

  

En av alla mina noga utvalda badplatser.

Bara en massa äcklig snö och onödig is, ingen lokal sommar där inte!

  

Ett av alla mina bra kantarellställen där.

Fanns ingen svamp under snön.

Jag är trött på att vara arbetslös, det är dags för murklor nu!

  

Till mattes stora fasa så tesade jag isen.

Var glada att ni inte hörde allt hon sa.

Insåg att det var lugnare att hålla mej på land.

Enligt matte så vistas man bara på isen om det finns spår efter snöskotrar och

fyrhjulingar, då kanske den håller för oss.

  

Följde sjökanten och som vanligt fanns spagropen i sjön.

Men den är jag totalförbjuden att använda.

Gjorde illa en trampdyna där en gång och sen dess får jag varken bada eller

spaa där.

Shit!

När jag äntligen hitar lite öppet vatten är det förbjudet.

Gick hem och drabbades av passa huset och tråkradion.

Fördrev tiden med att planera hur det blir när Kasper flyttar hit.

Han är ju sur på sin matte så han ska bo hos mej.

Vi kan nog ha mycket skoj skulle jag tro.

  

Matte kom hem igen efter att ha passat Malmköpings snygga julgran eller vad hon

nu gjorde där.

Vet bara att hon pratade om att iskall blåst och snöyra borde vara totalförbjudet.

Nu är jag lovad att det är slut på passa tråkhus och tråkradio för lång tid.

Hoppas jag verkligen.

Har varit alldeles för mycket sånt ett tag.



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards