Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 21 december 2010

Av Sigge Svamphund - 21 december 2010 17:57

Var lite kallt om tassarna när morgontoaletten skulle göras minus 18 då

brydde jag mej inte ens om att titta efter Dolly.

Blev alltså en ganska snabb runda.

Var inne och slappade medan det förhoppningsvis skulle bli lite mindre kallt.

Blev liiiite mindre kallt med bara sådär 14- 15 minus.

Gick ut igen.

  

Jag ansåg att vi skulle gå till min badudde.

Skitmatte vägrade, nåt om att det absolut inte är badväder just nu.

  

Blev en annan väg efter sjön.

Matte valde väg så jag kunde vara utan onödiga kopplet och röra på mej i min

takt för att hålla i alla fall lite värme i kylan.

  

Det är inte skoj med all denna snö.

Jag som inte är liten kommer snart att drunkna i den.

Går ju inte att hitta några skoj fynd heller.

  

Slet loss en pinne från ett träd så jag i alla fall hade nåt att roa mej med.

Gick en kortare sväng genom skogen.

Nu börjar jag ha problem med att komma under granarna också.

Blev ingen långrunda på grund av kylan så jag gick hem och slappade.

Har varit ute på ett par kortare tråkrundor senare under dagen.

På en av dom så såg jag och matte en stackars hund som satt och vaktade Konsum.

Den stackars hunden frös och hade inte jag varit med så hade matte gått

in i affären och sagt några väl valda ord till hundens husse.

Fast mest hade hon lust att hämta honom, dra ner hans byxor och sen placera honom

i en snödriva, bara för att han skulle få smaka på sin egen medicin.

Ni är väl rädda om er nu i griskylan.

Våra inre organ kan ta en massa onödig stryk och sitta stilla ska vi absolut INTE

göra!

Alldeles precis i detta nu är det 21,8 vidriga minusgrader här!

Kommer att bli en kort kvällskissning.

Har bestämt att jag hoppar över att önska mej grisöron och sånt i julklapp.

I stället så tänker jag önska mej plusgrader, hälsovådligt regn och spagropar.

Förresten så säjer matte att idag vänder det, nu börjar det gå mot ljusare tider.

Då är det inte för mycket begärt med lite värme och tö.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards