Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 24 december 2010

Av Sigge Svamphund - 24 december 2010 18:06

TACK för alla julhälsningar!

Har hoppat över att svara på dom eftersom de är så många, men alla är lästa.

Det säjs att det är julafton idag vilket gått spårlöst förbi här.

Här har det varit en alldeles vanlig hunddag helt utan nåt firande.

Som vanligt griskallt och lite äckelsnö på det.

Gick i alla fall en längre runda på förmiddan.

  

Hade tur och träffade min leonbergerbrud Cleo.

Har inte sett henne på flera evigheter.

  

Fast jag blev visst lite väl kär en stund.

Inbillade mej att hon fortfarande luktade gott, vilket hon inte alls gör.

Var i alla fall trevligt med en dejt.

  

Matte trodde att vi skulle gå den här vägen.

Men det gick inte för träden har tröttnat på äckelsnön och hänger så långt ner

att det inte går att komma under dom.

  

Hade i alla fall tur för jag hittade en sån där ympad buske där det blommade

både korv och köttbullar!

Rensade självklart bort alla.

  

Eftersom bra stigen var oframkomlig så fick jag hålla mej på vägen.

Syns som en svart prick långt bort.

Hade lite planer och ganska bråttom.

  

Nähä, fanns inget julspa till mej.

Trodde att kanske med tur så...............men inte det.

  

Sjön ser inte speciellt inbjudande ut.

Kan tala om att det föll äckelsnö och dessutom började det blåsa svinkallt.

  

Vägen över spängerna kändes lång eftersom det blev så kallt där.

Var skönt att komma in i skogen igen.

Grejade med mina vanliga hundgöromål bara.

Hemma igen så åt jag min Dentastix.

Världen går under om jag inte får den efter min dagliga långrunda.

  

Så fick jag julklapp av matte.

Gillar att öppna paket, särskilt om de luktar gott.

  

En påse godis, grisöron, älgburgare och bästa av allt två GRANKOTTAR!!!!!!!!

Undrar var sjutton matte fått tag på dom för Grisöronaffärer säljer inte

såna.

Men struntsamma jag ska vara väldigt rädd om dom.

Inte fick jag smälla i mej allt godis heller.

För en stund sen så fick jag middag.

Korv och köttbullar toppade med murkelsås, utsökt gott.

Tyvärr ingen bild eftersom matte babblade i telefonen när jag skulle äta.

Hoppas att alla ni andra haft en bra dag oavsett ni firat eller ej.



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards