Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 8 december 2010

Av Sigge Svamphund - 8 december 2010 18:58

Idag var det då äntligen dags för det sedan länge planerade adventpartyt hos

Kasper.

Fick en längre morgontoalett efter som det är en bit att åka.

Så åkte vi och åkte.

Hörde att matte sa nåt om att polisen säkert stod längre fram eftersom det var

många bilar som blinkade.

Jodå. polisen ville prata med matte, vill de ju alltid när de har kontroll.

Men hon hade körkort och var nykter så vi kunde fortsätta till partyt.

Nästan framme hos Kasper hade jag ett hysteriskt utbrott.

Såg massor med hästmonster i en hage och ännu värre det kom ett på vägen också!

Det trodde jag skulle anfalla bilen så jag bad det försvinna nån annanstans.

Ludde med matte och husse kom samtidigt som oss.

  

Här har vi kommit till Kaspers hus och Ludde och Kasper hälsar på varnadra.

Jag var upptagen med andra viktiga saker som rusa runt inne i Kaspers hus.

  

Ute fanns det viktiga saker att kolla.

Som under huset till exempel.

  

Dagens första fynd.

Två hinkar, såna är skoj.

  

Men inget slår en hederlig vattenkanna!

Fler vattenkannor till hundarna!!!!!!!

  

Luddes matte var väldigt bra på att kasta vattenkanna åt mej.

Men stackars Ludde blev rädd för den eftersom han lyckades få den på sej.

  

Så skulle vi ut och gå.

Jag försökte få med mej vattenkannan, men tyvärr blev jag hindrad.

  

Här är vi på väg.

En av få bilder med oss alla tre på.

  

Ludde  prydde sej med snyggt snöskägg.

  

Det var ju egentligen meningen att jag och Kasper skulle ge Ludde några lektioner

i badandets ädla konst.

Sist jag var hos Kasper var detta en utmärkt badplats.

Men nu var hela sjön invaderad av onödiga isen.

Ludde slapp alltså lektionerna.

  

Det är ju snart jul så jag tyckte att Kaspers matte behövde lite grenar till

julgranen de fick förra året.

Hittade en i mitt tycke väldigt snygg. men människorna tyckte som vanligt

annorlunda.

  

Tillbaka hemma hos Kasper så var hans spännande leksakskorg försvunnen.

Men jag hade minsann span under soffan.

Nådde aldrig bollen, som matte förövrigt snodde mitt framför nosen på mej.

Så bestämde jag att Ludde inte alls behövde vara inne hos Kasper och sa

fula ord.

  

Hamnade i fängelse!!!!!!!

Kände mej väldigt ensam och övergiven med människorna en meter bort.

  

Det var ju party och här är partymaten.

Den lilla skålen är Kaspers, jag och Ludde som är fullvuxna fick de stora.

  

Kolla här, korv, köttbullar, sylta, leverpastej, ost, märgkex och grönsaker.

Någon hund som blir avundsjuk?

  

Kan tala om att det var en alldeles utsökt god jultallrik.

Människorna åt nån annan mat men jag är övertygad om att vår var bäst!

  

Eftersom jag satt i fängelse så hade jag fri tillgång till Kaspers leksaker.

Som tröst för fängelset så blev jag erbjuden ett märgben också.

Men det ville jag inte ha.

  

Kasper smörade för Luddes husse, nästan så han satt i knäet.

Jag hade lite godis med till både Kasper och Ludde.

  

Titta vad jag fick av Ludde!!

Smarriga hjärtekex, annat smarrigt godis och ett hjärta med mitt namn.

Borde få smälla i mej allt tycker jag.

Men korkade matte har lagt undan och hjärtat ska hänga på väggen!

Allt trevligt, även ett adventsparty har ett slut.

Ludde åkte och det skulle jag och matte också göra.

  

Kom ut ur fängelset och passade på att tacka Kaspers matte för den utsökta

jultallriken.

  

Hann med en sista omgång med vattenkannebus också medan människorna ägnade

sej åt mänskligt tråkprat.

Sen var det dags att åka hem igen.

TACK snälla Kasper och matte för ett jättetrevligt

adventsparty med supersmarrig mat!

Matte säjer att hon är fortfarande mätt efter den

jättegoda människomaten.

TACK Ludde med husse och matte för allt godis och

trevligt sällskap.

Jag är en mycket nöjd men trött hund nu.

Vi ses igen!!!!!





Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards