Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 6 december 2010

Av Sigge Svamphund - 6 december 2010 18:35

Haft en hel del att göra idag.

Började med att åka till skogen.

Matte skulle testa nåt.

Blev skogen där min ena Sörmlandsledsetapp börjar.

  

Matte skulle tesat om det går att komma fram i skogen.

Jag hade inga bekymmer först.........

  

Intressant.

Det hade passerat en Vild gris så jag funderade på att jobba lite som spårhund.

Fick inte göra det för matte, vilda grisar ska man hålla avstånd till.

  

Den som söker....................

  

...............han finner en sällsynt grankotte!

Fast jag fick gräva mycket innan jag hittade den.

  

Det här ska föreställa Sörmlandsleden etapp 22.

Jag sjönk till magen och matte till knäna i vidriga snön ibland.

Var glada att ni inte hörde alla konstiga ord matte uppfann över all snö.

Nu kommer vår enda jultradition antagligen att skita sej.

Varje julhelg går ju jag och matte och byter papper i ledens gästböcker.

Det är en promenad på nästan en mil och om inte snön behagar försvinna eller

sjunka ihop så bryts traditionen.

Men med tur så sjunker eländet ihop.

  

Lyckades i alla fall komma under granar och slapp förstoppning.

  

Blev att gå på vägen när skogen inte funkade.

  

Vägen tar slut vid ett hus där vi ibland parkerar bilen.

Jag kollade efter fynd.

Hittade en spännande säck.

  

Fick ett våldsamt behov av att äga en gammal ketchupflaska.

Hade mycket skoj med den.

  

Som här.

Lite öppet vatten i en bäck, tänkte självklart spaa, men tyvärr förbjöd matte mej.

  

Här syns det verkligen hur djup snön är.

Jag är upptagen med att gräva ner ketchupflaskan, tänker gräva upp den en

annan gång.

Efter skogen så var det Eskilstuna som gällde.

Hamnade hos mattes föräldrar.

  

Hade som vanligt tur och blev bjuden på smarrig lunch.

Pyttipannan med mina kantareller.

Efter lunchen så skulle jag ut och åka en sväng.

  

På väg till bilen så passade jag självklart på att tala om att jag var i stan.

Skjutsade mattes mamma eftersom jag har hennes bil.

Men min ska tvätta motorn senare i veckan och sen får mattes mamma tilllbaka sin.

Fikade hos mattes föräldrar efter turnén.

Så skulle vi åka hem.

Matte stannade där det finns en bra Grisöronaffär, är ju party på onsdag.

Hon försvann och var borta länge.

Nu har hon lyckats igen, släpp inte lös henne på köpcentrum.

Hon tappade bort en hel Grisöronaffär!!!!!!

  

Här är orsaken till den borttappade Grisöronaffären.

Mattes älskade alrunesmycke som hon haft på sej jämnt i masor med år.

För ett par veckor sen pajade låset till kedjan och nu skulle det äntligen fixas nytt.

När hon hittat rätt affär för det då var Grisöronaffären försvunnen.

Gick visst åt mycket letande innan hon hittade den igen.

Men nu är partytillbehör inhandlade och alrunan hänger runt halsen på matte.

Ordningen är återställd.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards