Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 26 december 2010

Av Sigge Svamphund - 26 december 2010 17:47

Kommer en massa äcklig snö här.

Det räcker för länge sen, undrar var man hittar avstängningsknappen för

kyla och snö?

Skulle i alla fall på min vanliga skogsrunda.

Är ju svårt att komma fram i skogen så jag gick till min närmaste lilla skog för där finns det upptrampade stigar.

  

Titta här, när jag inte håller mej på stigen så försvinner jag nästan i snön!

Måste bli ett slut på detta!

  

Titta här, till och med stora björkar håller på att tröttna på snön.

Jag ägnade mest tiden åt mina vanliga hundgöromål.

Men så...............

  

Jag satte mej och vägrade flytta mej en endaste millimeter.

Matte sa åt mej att komma men inte, jag satt som fastvuxen.

Höll på att bli alldeles översnöad och då började jag krafsa med tassen.

Äntligen så fattade matte att hon skulle komma.

  

Jag är trött på att ha semester eller vara arbetslös.

Första svamphundsjobbet på veckor!

Det här har faktiskt varit Föränderlig tofsskivling, jag kände lukten genom

snömassorna och var självklart tvungen att jobba.

  

Väl utfört arbete kräver belöning.

I brist på kottar eller pinnar så slet jag till mej en kvist blåbärsris.

Jodå, det blev bus med den medan matte pratade om att jag är den mest sanslösa

hund som existerar.

Är jag inte alls, bara trött på att vara arbetslös!

Fortsatte med mina vanliga hundgöromål då jag hörde nåt i skogen.

  

Kolla min polare Ollie!!!

Slapp alltså planera rymning för att träffa honom.

  

Hittade en pinne så jag hade en massa skoj bus med Ollies matte.

Så bestämde mattarna att vi kunde gå en gemensam runda.

Mycket trevligt.

  

Ute ur skogen och på väg mot nya äventyr.

Ollie var smart och sparng i mina spår.

En gång så stack han ut i snön och höll på att drunkna.

  

Ännu bättre, helt plötsligt så träffade vi en snygg  labradortjej.

Blev massor med skoj bus med henne innan hon skulle vidare.

  

Hann bara skiljas från henne så kom nästa brud.

Dahrma (säkert felstavat) som jag träffar ibland.

Vi hade sällskap med henne ett tag.

Så här skulle alla mina rundor vara.

Svamp, polare och snygga tikar sånt gillar jag.

Resten av dagen har jag mest slappat medan snöeländet fortsatt vräka ner.

Tror att vi måste förena oss alla vi hundar och leta efter den där avstängningsknappen

innan vi drunknar.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards