Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 4 december 2010

Trååååk

Av Sigge Svamphund - 4 december 2010 17:54

Har inte ett smack att berätta om dagen.

Väldigt lång morgontoalett vet jag vad det innebär.

Passa tråkhuset och tråkradion.

Hände inget av värde under långa morgonrundan och matte hade inte kameran med.

Så gömdes det en massa köttbullar och matte försvann.

Tillbringade alltså en massa tid med att ligga och ha tråkigt.

På tråkradion var det bara tråkprogram.

Varför kan det inte sändas en massa program om och för oss hundar?

Finns ju hur många intressanta ämnen som helst.

Allt från hur du bäst uppfostrar din människa till raggningtips och spagropsknep.

Någon borde starta en radiokanal åt oss.

Hoppas att jag har lite mer att berätta i morgon.

Ska försöka hinna in hos er andra i kväll om inte matte lägger beslag på

min dator.



 
 
Ingen bild

Pasco

4 december 2010 18:11

Har din matte lämnat dej idag för att stå och frysa i Malmköping bland tomtar och troll, det är läskiga varelser, och jag fick inte följa med ut och skälla ut människorna som ränner på min gata medans hon skottade båda uppfarterna, men husse räddade mej vi gick ut på en promenad när matte satt och flämtade i fåtöljen när hon kom in.

 
Eva H

Eva H

4 december 2010 18:44

Vi håller med dig om radion! Verkligen!
Borde vara mer för oss i alla medier tycker vi. Då skulle du ju ha nå'n nytta av att passa huset, om du kunde höra lite bra tips och råd under tiden.

http://fyrfotingar.blogspot.com

 
Rudi

Rudi

4 december 2010 18:44

Men vilken attans bra idé! Starta Sörmlands Hundradio själv, vetja! Du kan sända när din matte står och fryser på marknader. Sen när hon kommer hem kan ni jämföra vem som tjänat mest, du i värmen på reklamintäkter eller hon på att stå och huttra!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

4 december 2010 19:20

Vi har haft en bra dag med besäk av farmor och farfar. Fast först fick vi minsann sitta ute på balkongen. Dom skulle vräka i sig sitt fika utan oss. Men vi fick komma in till slut. Sen har det varit gosaker för hela slanten. Ha en fortsatt bra kväll

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Ludde

Ludde

4 december 2010 20:19

Har inte varit någon speciellt händelserik dag här heller. Slapp i alla fall att vakta radion. Matte och husse mår förträffligt av all fisk så jag behöver inte åka ensam till adventspartyt... Kramis!

http://www.hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Kasper

Kasper

4 december 2010 22:21

Jag slapp passa huset - jag fick följa med på adventsfika!
Tycker idén om hundradio är strålande. En helt ny rikskanal, tycker jag!
Jag har en t.ex en idé om doftradio. Borde dom absolut kunna ordna, är övertygad om att tekniken redan finns nånstans...

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

5 december 2010 00:35

Låter inte snällt att matten åker iväg och lämnar dig hemma i tråkhuset :(

Vet inte vad ni haft för väder, men här har varit strålande sol så ni hade ju kunnat haft en massa kul ute i solen. Du kanske även kunnat hitta en spagrop som tinat i solen ;)

http://heratorpetsvinja.webs.com

 
kicksson

kicksson

5 december 2010 11:01

Stackars Dig Sigge, vi har också haft snö och onödig is c:a en vecka, men igår kom regnet och nu är det vanlig Engelsk tråkväder här, men fantastiskt spa-väder för vovvar. Skulle tro Du skulle bli en 'super-duper' bra radio kommentarare. Trevlig 2:a advent från ett idag ganska små-lerigt London.♥♥

http://kicksson.bloggplatsen.se

 
Hillman & Illerson

Hillman & Illerson

6 december 2010 14:57

Tråkigt att passa huset, det fick vi göra i lördags men vi var inte själva, Lill-husse var med och passade huset, hihi.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards