Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 20 maj 2012

Grejat med diverse

Av Sigge Svamphund - 20 maj 2012 19:31

Haft en del att greja med idag som vanligt.

Den här bilden är sen i går kväll och visar gräslöksmarodören Askur.

Matte trodde att det skulle gå att ha gräslök på balkongen, men det blir en planta på odlingslotten för

Askur har bestämt att gräslök det är det absolut godaste han vet.

Den räcker inte till både honom och matte.

Jag har haft en ganska vanlig hunddag.

Gick i väg på min långrunda ganska tidigt för då skulle det inte vara några spårvagnar vakna trodde matte.

Spårvägen skulle vi gå för hon trodde att det kanske skulle finnas fler toppmurklor efter den.

Hann hundra meter så kom första spårvagnen.

Ja, ja de kör så sakta att det inte är nån fara att vara där, de  som kör bara vinkar glatt.

Titta!

Jag hittade minsann Färghandels Vilma.

Mycket trevligt har ju inte dejtat nån brud sen igår.

Precis när vi skilts åt så träffade vi mattes gamla lärare sen kursen i kalligrafitexning.

Då trillade alla poletter ner i förvirrade mattes skalle.

Virrmatte hade alldeles totalt förträngt att  jag blev intervjuvad förra veckan och att den tidningen är ute!

Hur som helst kopplade det när kalligrafiläraren pratade om att hon minsann har läst ett så bra reportage

om mej.

Vi borde ha fått tidningen med posten, men inte.

Matte ska ringa i morgon och kolla, jag vill ju läsa om mej.

Fortsatte vår runda.

Tro inte att jag tänker passera här utan att bada.

Badade mycket.

Matte ägnade sej åt att försöka ha ögon i nacken ifall spårvagnen skulle komma.

Men det var alldeles dött och övergivet.

Struntade som vanligt i bron och simmade över den lilla ån i stället.

Nu börjar liljekonvaljerna att blomma!

Inte konstigt för idag har det varit sommarvarmt.

I morgon ska jag intervjuas igen och då måste jag vara snygg.

Ni skulle känna stanken underbara doften från det här vattnet.

Alldeles ljuvligt ruttet luktar det, mycket välgörande.

Lämnade spårvägen och gick på stigar i stället.

Konstaterade att vattentjuven hade snott min superleriga underbara spagrop på åkern.

Så kom jag till en liten grusväg.

Japp, jag hittade en av mina gömda handskar. roade mej mycket.

Så träffade jag människor igen.

De stannade och pratade för de kände ige mej, matte kände som vanligt inte igen människorna.

De hade också läst om mej och mina svampkunskaper i Sörmlandsbygden.

Var en sväng inne i skogen.

Nån som behöver en stege?

Eftersom jag inte hittade en endaste toppmurkla efter spårvägen så försökte jag jobba i skogen.

Dagens skörd, en stenmurkla.

De börjar bli dåliga nu så det är bara att vänta på annan svamp.

Skulle bada i andra sjön och då gjorde jag världens fynd.

En orange dunk!

Har aldrig fyndat nån med den färgen tidigare.

Badade självklart massor.

Det här gillar jag inte!

Min vägkon hade på nåt märkligt sätt hamnat i ett dike.

Där ska den absolut inte vara.

Så¨där.

Jag fick slita mycket men nu är den tillbaka på sin vanliga plats.

Jag bestämmer var alla skoj saker ska befinna sej!

Gick hem och slappade ett tag.

Sen skulle matte så de sista fröna, ska visst odlas en massa bönor så de fröna kom i jorden idag.

Underbart detta att frön behöver vatten!   

Fastjag behöver det ännu mer.

Begriper inte varför det inte behöver vattnas fera gånger per dag.

Var hemma en stund och sen skulle jag till Eskilstuna och låna mattes mammas bil.

Först tänkte matte lämna mej hemma.

Absolut inte, jag ska med!

Himla tur, för det serverades minsann middag hos hennes föräldrar.

Fläskfilé med kantarellsås, alltså kantareller som jag nosat upp.

Utsökt gott, jag blev mätt och belåten fast jag hade kunnat smälla i mej ännu mer.

Lånade bilen som vi måste ha i morgon när jag ska intervjuas.

På väg hem så skulle matte försöka skaffa tidningen där jag är med.

Skitaffär som inte hade öppet!

Nu ska jag vila mej i form inför morgondagen så jag gör ett gott intryck.


 
 
vi i pörtet

vi i pörtet

20 maj 2012 21:48

Hej Sigge, idag var matte lycklig, hon hittade massor av murklor! Och är hon lycklig så är ju alla lyckliga, däremot är hon inte lycklig över fästingarna som nu dyker upp överallt.
Kramen

http://paulaz.se

 
Ludde

Ludde

20 maj 2012 23:24

Tänk att du tycker det är så skoj att bli sprutad vatten på! Jag aktar mig noga när det är sånt på gång. Lycka till i morgon! Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Bilbo och Gimli

Bilbo och Gimli

21 maj 2012 07:19

Oj den där stegen vill jag ha, matten gillar inte när jag klättrar på stegar utan lov men en i skogen skulle vara häftigt att ha!! //Bilbo

http://svanstippen.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards