Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 17 oktober 2009

Träffat Tim och Ina

Av Sigge Svamphund - 17 oktober 2009 17:54

Jobbig dag det här.

Började med att gå till min närmaste sjö och bada.

Var ju tvungen att ha pälsen i trim eftersom jag skulle

träffa bloggkompisarna Tim och Ina.

Allra helst så skulle jag ju ha gjort några bra inpackningar i

nån spagrop också, men matte vägrade gå till såna.

Sen var det dags att åka till Giah för där skulle Tim och Ina vara.

Fick börja med att passa min bil i flera evigheter.

Förstår inte vad människorna sysslade med.

Säkert en massa fullkomligt oväsentliga saker.

Så äntligen blev jag utsläppt från fängelset bilen.

Lite konstigt var det på baksidan av Giahs hus för jag är ju van

att hon är där.

Nu fick jag vara ensam i flera minuter.

  

Mitt möte med Ina.

Jag greppade självklart en vattenkanna så hon skulle känna igen mej.

  

Ina kom in på baksidan så vi kunde umgås.

Trevlig och snygg tjej.

  

Har har vi en diskussion om nåt viktigt.

Typ hur många köttbullar matte har kvar i sina fickor.

  

Testade om Tim och Inas husse var bra på kast med cykeldäck.

Han klarade provet och är min nya bästa kompis.

  

Passade på att demonstrera hur tunnrullning bäst utförs.

Fast jag tror inte att Ina begrep riktigt vad jag pysslade med.

Gjorde dessutom bara en kort tunnrullning eftersom jag hade så mycket annat

viktigt att pyssla med.

  

Ina hon smörade ordentligt för Giahs matte.

Här är det godisutdelning på gång.

  

Jag var ju tvingen att testa även Tim och Inas matte i kast med cykelslang.

Hon klarade det också utmärkt och tillhör numer alla mina bästa kompisar.

  

Så fick Ina gå och passa sin bil.

I stället dök Tim upp och upplyste om att jag skulle dra snabbare än blixten till

väldigt heta trakter mycket långt bort.

Jag upplyste om att det tänkte jag inte alls göra.

I stället så fick jag gå och passa min bil.

Kanske lika bra det så slapp jag se det som är på bilderna här under.

Då hade nog jag bett Tim försvinna till det där heta stället.

  

Min tjej tillsammans med Tim!!!!

Gillar jag INTE!

Fast jag hörde att de busade ingenting.

Tim var lite avslagen efter att hans matte skällt på honom för att han skällde på mej.

  

Tigga godis från Tims matte gjorde de i alla fall.

Känns ju bra att veta att Giah i alla fall inte blev störtkär i Tim och

glömde mej eller nåt annat dumt.

När de hade umgåtts en stund så såg jag att Tim fick passa sin bil och Ina.

Mycket bra för då var det min tur att komma ut igen.

  

Ordningen återställd!

Jag och Giah är tillsammans igen.

Var en hel del att lukta på och kissa in efter Tims framfart.

  

Människorna frös och gick in och skulle fika och titta mer på de där valparna.

Jag och Giah vi roade oss alldeles på egen tass.

Vet att Tim och Ina också var inne och tittade på valparna men matte lyckades inte

få några bra bilder på det.

Hur som helst så var det jätteskoj att få umgås med Ina.

Tims svordomar de rann bara av mej.

Matte säjer att det var så trevligt att få träffa både hundar och matte och husse

i verkligheten.

Nu är jag en trött hund.

I morgon så kommer jag förhoppningsvis ut i nån lämplig skog ett tag.



 
 
Katta & Doriz

Katta & Doriz

17 oktober 2009 19:37

Vad är väl en bukett blommor i jämförelse med en ordentlig vattenkanna?! Du är ju en dröm du!!!!

http://www.kattarina.se

 
Myrra

Myrra

17 oktober 2009 19:52

En händelserik dag även för dig, Sigge, ser jag! Sov så gott!

http://hundenmyrra.blogspot.com

 
Ina med flock

Ina med flock

17 oktober 2009 22:42

Det var skoj att få träffa dig Sigge även om jag inte fick låna din vattenkanna... du ska inte bry dig så mycket om Tim... han är en liten gringubbe som tror att han bestämmer vilka jag ska träffa.... din matte hade dock väldigt delikata köttbullar, måste se till att min matte införskaffar en sån köttbulleväxande ficka. Även matte hälsar att det var jättekul att ses ocj träffa både dig och din matte. Får se om matte orkar blogga nåt idag... hon är nog lika trött som vi så det kasnke blir imorgon istället...

http://timsevimse.blogg.se

 
Tessan med "pälsbollarna"

Tessan med "pälsbollarna"

17 oktober 2009 23:06

Oj oj oj....ser man på du har haft fullt upp! Ja Ina är en snygging det tycker allt mina grabbar med...Tim är väl som Primo, en tjurgubbe;) Nja fast han brukar gå ihop med andra hanar om vi är ute och går i skogen,sätter man sig ner för fika...in i bilen med honom!

Man kanske skulle ta och hälsa på er innan snön faller, men det är ju typ närsomhelst!
Tjingelitjong vattenfylld kalsong...öhhh?
Måste komma ihåg att ringa din matte...har en sak att fråga henne om.

http://minahundarochjag.blogg.se

 
Ludde

Ludde

17 oktober 2009 23:39

Kul att du fick träffa Ina och Giah. Tim räknas inte riktigt när han skäller så där. Förstår att han blev orolig när Ina fick träffa en av Sörmlands snyggaste killar. Kram!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Giah

Giah

18 oktober 2009 00:19

Tack för en mycket trevlig dag!!!
Vilken tur att din matte ÄNTLIGEN fattat att du måste komma flera ggr i veckan...Tog tid men tillsist förstår hon ju ;)
Så vi ses om några dagar :)
Godnatt
Puss Giah.

http://www.belgarhuset.com

 
Kasper

Kasper

18 oktober 2009 02:08

Rackarns Tim, då!! Men kanske du ska ta det som en komplimang? Fattade kanske att du är en livsfarlig rival om tjejerna?
Jag värnar åtminstone bara om köttbullar!!
Mysigt med Ina, och med GIAH. Hennes hjärta är jag säker på att du behåller, vem som än uppenbarar sig! Inklusive den där frånvarande valppappan. :)

http://www.belof.se

 
Sacco

Sacco

18 oktober 2009 11:31

Här är det bloggträff av stora mått! Kul! Kan tänka mig att du och Tim inte hade samma synpunkt på var ni skulle vara i förhållande till Giah:) Tur att det var staket emellan. Men du din lyckans ost fick ju träffa Ina!! Inte illa..
Önskar er en fortsatt trevlig helg!

http://sacco.bloggagratis.se

 
Hillman och Illerson

Hillman och Illerson

18 oktober 2009 12:56

Vad du har haft kul, ja inte att Tim blåste av dig med sitt skällande. Du skulle vara tax men då hade det blivit slagsmål, för vad vi än gör så backar vi inte för någon stöddig typ.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Truddelutt

Truddelutt

18 oktober 2009 15:39

Smart drag att ta fram vattenkannan så att Ina kände igen dig. :)
Och du, bra att du inte tog Tims ord så hårt. Tror bara att han är lite avis på dig eftersom Giah är din tjej och inte hans.
ha det gott och hoppas du haft en bra dag idag.

http://truddelutt.bloggagratis.se

 
Ingen bild

malte o snokas

21 oktober 2009 09:57

å va kul o få träffa timsingen o ina!! även om det var lite morr o knorr! timsingen har ju så go matte! vilken kul dag ni fick1
slafspussar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards