Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 27 oktober 2009

Av Sigge Svamphund - 27 oktober 2009 17:57

Äntligen efter hundra år eller så har jag fått tillbringa

några timmar i skogen tillsammans med Giah!

Har ju inte kunnat göra det på flera evigheter eftersom hon

haft fullt upp med att ta hand om resultaten av otroheten.

Jag blev skjutsad till Sagostigen och såg Monicas bil där.

Trodde knappt mina ögon när Giah hoppade ur den.

  

Här är vi på väg ut i skogen.

Giah var alldeles överlycklig över att både träffa mej igen och få

komma till skogen.

  

Men titta nedanför Monicas svampkorg.

Väl dold i en kattbur i hennes bil fanns den där hunden av mördarhundsras

sen gårdagen.

Jag struntade totalt i den hade bara ögon för Giah.

  

Min älskade bäck var äntligen i bra skick med massor med vatten.

Så ska den alltid vara om jag får bestämma.

Hade massor med jobb med den.

  

Suddig bild men så här tar sej såna där små saker sej fram i skogen.

  

Min favoritspagrop hade också fått mer vatten.

Här tar jag och Giah ett gemensamt spa.

  

Som sagt vi hade väldigt mycket viktigt att syssla med.

Här försöker vi vara i lite avskildhet bakom granarna.

  

Nytt sätt att ta sej över min bäck.

Jag går i vattnet, Giah körde med elegant hopp och andra ska åka på

människan.

  

Vid min sjö så var det fika.

Som vanligt så fick jag egna mackor.

Bjöd Giah också.

Här så kollar vi om Monica vill kasta pinne.

Den där andra hunden befinner sej ett par meter bort så då kunde jag vara

med Monica.

  

Självklart badade jag.

Giah vägrar ju att hoppa i och simma men hon beundrade mej.

  

Fast om sanningen ska fram så var hon bara ute efter att sno pinnen för mej.

Jag hade ju nästan glömt hur snabb hon är på att göra det.

Efter bad och fika så fortsatte vi i skogen.

Matte har ju snytit ut en stor del av sin hjärna och är lite trögtänkt just nu.

Alltså hade hon inte en tanke på att vi närmade oss jaktstugan och mitt

smörgåsbord.

Stor besvikelse.

Sen jag var där i går så hade någon hämtat all min mat!!!!!!

  

Men det fanns mera!

Där de utfodrar de där vilda grisarna hittade vi detta.

Vilda grisar äter tydligen älg.

Men tro inte att vi fick ha fest nu heller.

Nädå ivägsläpade.

Matte hade sagt att jag skulle få ha helledigt från svamphundsjobbet idag.

Men jag jobbade faktiskt en del av gammal vana.

  

Monica har liftare på ryggen igen.

Fast när den där lilla hunden kom för nära en av mina noga utvalda kottar

så sa jag ifrån.

Hon blev alldeles livrädd för mej.

Antar att hon inte kommer att försöka mörda mej i framtiden.

Det är ju värre med terroristen av samma ras som alltid försöker flyga på mej.

Till slut så var jag tvungen att skiljas från Giah och åka hem.

Hoppas verkligen att jag snart får en ordentlig skogsrunda tillsammans med

henne igen.

Hemma igen så hade jag fått post.

  

Här ska jag öppna paketet.

  

Innehållet.

Ett nytt mycket vackert halsband till mej.

Mattes mobilnummer finns också på det.

Dessutom hade de gulliga lagottona Acke och Primo skickat med utsökt gott

godis.

Men det smaskade jag i mej så snabbt att det aldrig hann med på bild.

Att jag fick nytt halsband beror på att mitt andra på nåt underligt sätt tappat

texten.

Känner mej väldigt fin nu.

Hörde att i morgon så ska jag visst få dejta leonbergerbrud.

Har jag inte gjort sen i våras.

Det var ju innan Sheba gick över regnbågsbron så nu finns bara Cleo.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards