Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 8 oktober 2009

Av Sigge Svamphund - 8 oktober 2009 17:46

Tack alla ni som stöttat mej nu när jag inte

får träffa Jolina.

Sen såg jag ju att en del av er tycker att jag har brudar i

varenda buske.

Var i skogen och bestämde mej för att kolla om ni vet nåt som inte

jag vet.

T ex att det gömmer sej snygga brudar överallt i skogen.

Började med några uppfriskande dopp i Krokodilsjön.

  

Det finns ju ett lite hus vid ena badplatsen.

Alltså tänkte jag kolla om det fanns någon tik gömd där.

  

Nix, jag hittade bara en gammal presenning.

Hade ingen nytta av den så den ligger kvar.

  

Det här gillar jag absolut inte.

Vid en av mina bra spabäckar så har de där vilda grisarna bökat upp ett

grisspa.

Alldeles utan att fråga mej och det gick inte ens att använda!

  

Fortsatte att leta brudar.

Kollade bakom massor med stenar, men hittade bara svamp.

  

Inte har min älgskalle blåst ner heller.

Matte vägrar att ta ner den åt mej och jag når inte hur mycket jag än hoppar.

  

Min bra bäck.

Inga brudar och nästan inget vatten heller!

Hundlivet är besvärligt.

  

Släpade undan en del träd.

Men inte låg det några gömda under trädstammarna heller!

Fast jag fick ju motion och träning av min vackra kropp.

  

Gick förbi Krokodilsjön igen.

Simmade massor men inte fanns det tjejer i vattnet heller.

Provade från alla mina bra badplatser.  

Letade i rishögar, men lika tomt där.

Jag hittade bara en massa svamp.

Samma sak när jag var ute på eftermiddan.

Inte en endaste hund ute.

Bara jag alldeles ensam och övergiven!

Så ni som tror att jag har brudar överallt ni kanske förstår nu att det har

jag inte alls.

För övrigt har det inte hänt så mycket idag.

Men imorgon väntar en hård dag.

Då ska jag och matte göra en sista koll av vår Sörmlandsledsetapp innan

älgjakten och vintern.

Då kommer jag att ha väldigt mycket att göra.

Bada i alla sjöar, kolla spagroparna, flytta träd, jobba som svamphund m.m



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards